پنجمین همایش بین‌المللی تغذیه بالینی در ایران، با تأکید بر افزایش نگران‌کننده چاقی و عوارض آن در کشور، به بررسی جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه تغذیه پرداخت. رئیس انجمن تغذیه بالینی ایران نسبت به وضعیت بحرانی چاقی و جایگاه رو به افول ایران در این زمینه هشدار داد.

هشدار جدی درباره همه‌گیری چاقی در ایران؛ رتبه نهم جهان در انتظارمان است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مراسم افتتاحیه پنجمین همایش بین المللی تغذیه بالینی ایران، از صبح چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

عبدالرضا پازوکی رئیس همایش، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، فریدون عزیزی رئیس انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران، عبدالرضا نوری دبیر علمی همایش و مدیرعامل انجمن تغذیه بالینی ایران و مهدی شادنوش دبیر اجرایی همایش و رئیس انجمن تغذیه بالینی ایران، سخنرانان مراسم افتتاحیه بودند.

سخنرانی‌های علمی همایش

محمد صفریان از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، درباره «سیگنال‌های تغذیه‌ای در دوره بیماری بحرانی»، سخنرانی خواهد داشت.

موضوع سخنرانی علمی امید مرادی مقدم از دانشگاه علوم پزشکی ایران، «تطابق تغذیه‌ای در دوره‌های مختلف بیماران با وضعیت بحرانی» است.

«کفایت تغذیه‌ای در بیماران با وضعیت بحرانی» و «موانع و تسهیل گره‌ای اجرای صحیح تغذیه انترال در کشور»، دو سخنرانی دیگر در روز اول این همایش خواهد بود.

«نقش هوش مصنوعی در درمان چاقی»، و «ژنتیک و چاقی» و «رفتارهای غذایی و اختلالات خوردن و چاقی»، سه سخنرانی با محوریت چاقی خواهد بود که توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی، در این همایش ارائه خواهد شد.

عبدالرضا نوروزی رئیس انجمن تغذیه بالینی ایران، با بیان اینکه تغذیه بالینی یک رشته تخصصی پزشکی سیال است، گفت: متأسفانه چاقی و عوارض آن در ایران به سرعت رو به افزایش است.

دبیر علمی همایش افزود: با این روند که پیش می‌رویم، جایگاه ایران در جهان از رتبه فعلی که چهل و دوم است، در ۱۴۱۴ به رتبه نهم می‌رسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha