سرپرست اداره مواد اولیه سازمان غذا و دارو از افزایش چشمگیر صدور مجوزهای تولید دارو در سال ۱۴۰۲ خبر داد. وی اعلام کرد که صدور مجوزهای تاسیس کارخانه‌های مواد اولیه نیز با رشد ۲۷۱ درصدی همراه بوده است.

رشد چشمگیر ۳۰ درصدی در صدور مجوزهای تولید دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر حسین شمالی، سرپرست اداره مواد اولیه سازمان غذا و دارو، با اشاره به افزایش چشمگیر مجوزهای صادره در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته، اعلام کرد: «تعداد مجوزهای تولید دارو حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.» همچنین، او افزود که تعداد بازدیدهای GMP از خطوط تولید مواد اولیه دارویی از ۳۹ مورد به ۸۶ مورد رسیده و تعداد خطوط بازدید شده نیز از ۴۵ به ۱۱۰ افزایش یافته است که به ترتیب ۱۲۰ و ۱۴۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی تأکید کرد که از خرداد سال گذشته تلاش شده تا نه تنها سطح کارشناسان برای بررسی کیفی پرونده‌ها ارتقاء یابد، بلکه سرعت رسیدگی به درخواست‌ها نیز افزایش یابد. در نتیجه این تلاش‌ها، صدور مجوز فعالیت تولید از ۱۲ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۴۰ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده است که نشان دهنده رشد چشمگیر ۲۳۳ درصدی است.

به گفته شمالی، تمامی کارشناسان فنی اداره مواد اولیه دارای مدرک دکترا (PhD) هستند و با افزایش حساسیت در بررسی کیفی پرونده‌ها، سرعت در رسیدگی به درخواست‌ها نیز بهبود یافته است. همچنین در زمینه تولید قراردادی، صدور مجوزها از ۸ مورد در سال گذشته به ۱۱ مورد در سال جاری افزایش یافته است.

این آمار و ارقام نشان‌دهنده پیشرفت‌های مهم در حوزه تولید دارو و بهبود روند صدور مجوزهای مرتبط با آن در سال ۱۴۰۲ است، که می‌تواند تاثیر مثبتی بر ظرفیت تولید داروی کشور و تأمین نیازهای داخلی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha