بروز دیابت با عوامل مختلفی همچون ژنتیک، سبک زندگی و... ارتباط مستقیم دارد پس اگر فردی سعی در ایمن سازی خود در برابر این بیماری دارد، بایستی راه پیشگیری از آن را بداند.

فواید شگفت انگیز یوگا برای پیشگیری از دیابت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نمناک، بروز دیابت با عوامل مختلفی همچون ژنتیک، سبک زندگی و... ارتباط مستقیم دارد پس اگر فردی سعی در ایمن سازی خود در برابر این بیماری دارد، بایستی راه پیشگیری از آن را بداند.

یوگا ضد دیابت قوی است

بررسی ها ثابت کرد که انجام روزانه 40 دقیقه‌ای یوگا می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را تا حدود 40 درصد کاهش داده و نتایج بهتری در پروسه درمان این بیماری داشته باشد.

دکتر SV Madhu، اولین نویسنده این مطالعه و استاد بخش غدد درون ریز در بیمارستان GTB دهلی، گفت:

«ما توانستیم نشان دهیم که یوگا در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در مقایسه با تغییرات سبک زندگی به تنهایی بسیار مؤثرتر است. در واقع، این دستاوردها حتی در مقایسه با اثرات بهبود سبک زندگی و مصرف داروها در مطالعات دیگر بسیار بیشتر است.

در حالی که تعیین مکانیسم عمل هدف مطالعه نبود، فرض بر این است که یوگا مزایای بیشتری نسبت به روش های درمانی دیگر دارد زیرا می تواند استرس روانی مزمن را کم کرده و یک تعدیل کننده ایمنی است که می تواند التهاب و استرس اکسیداتیو و در نتیجه خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

او در ادامه توضیحاتش می‌گوید:

کسانی که در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت هستند، مانند افرادی که سابقه خانوادگی دارند یا افرادی که چاق هستند احتمالاً از مزایای یوگا بهره‌مند می‌شوند. پیشنهاد می‌شود که هر روز 40 دقیقه یوگا تمرین کنیدد تا از دیابت در امان بمانید.

آیا یوگا به افراد مبتلا به دیابت نیز کمک می کند؟

در حالی که مطالعه فعلی تأثیر یوگا را بر کسانی که قبلاً دیابت دارند نشان نمی دهد، دکتر مادو می گوید که احتمالاً به آنها نیز کمک می کند. او می‌گوید:

مطالعات انجام شده قبلی در مورد تأثیر یوگا بر دیابت قبلاً کاهش سطح گلوکز خون را نشان داده‌اند، بنابراین احتمالاً یوگا می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت کمک کند سطح قند خود را کنترل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha