یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 376918

رئیس سازمان غذا و دارو از اقداماتی در راستای تأمین نقدینگی و تقویت صنعت دارو خبر داد و گفت که دولت برای حل مشکلات مالی این بخش، ۸۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت کرده است. به گزارش ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی اظهار داشت که علاوه بر این مبلغ، ۶۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته که انتظار می‌رود به‌زودی تأمین شود.

تزریق ۸.۲ همت به نظام داروی کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدی به کاهش تخصیص ارز دارو در سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰، بیش از ۵ میلیارد دلار به تأمین واکسن کرونا، دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافت. این میزان در سال ۱۴۰۱ ثابت ماند، اما در سال ۱۴۰۲ به ۴ میلیارد دلار کاهش یافت و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۱۴۰۳ به ۳.۵ میلیارد دلار برسد.

وی بر لزوم اصلاح سیاست‌های ارزی و نیاز به تأمین نقدینگی و تسهیلات ارزی و ریالی تأکید کرد و افزود: با دستور رئیس‌جمهور، ۸۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، شرکت‌های دارویی و پخش پرداخت شده و ۶۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز در حال تخصیص است.

دکتر محمدی همچنین به یکی از مصوبات مثبت دولت اشاره کرد که به موجب آن، بخشی از منابع هدفمندی یارانه‌ها به بودجه عمومی منتقل شده است. این تصمیم که با دستور رئیس‌جمهور و تصویب هیئت وزیران اتخاذ شده، منابع دارویار را به بودجه عمومی اضافه کرده است.

معاون وزیر بهداشت به روند مثبت تولید در بسیاری از شرکت‌های دارویی در پایان سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و خودکفایی در صنعت دارو را از نقاط قوت کشور دانست. وی تأکید کرد که دولت به هیچ وجه اجازه نخواهد داد که این صنعت آسیب ببیند و پیگیری‌های مستمر وزیر بهداشت و رئیس‌جمهور به رفع مشکلات حوزه دارو کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha