چهارمین کنگره بین‌المللی و سی و پنجمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران با محوریت بررسی نقش فیزیوتراپی در بهبود کیفیت زندگی سالمندان، در هتل المپیک تهران آغاز شد.

کنگره فیزیوتراپی ایران: فیزیوتراپیست‌ها و نقش کلیدی آن‌ها در سلامت سالمندان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،چهارمین کنگره بین‌المللی و سی و پنجمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران از صبح چهارشنبه چهارم مهر ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد. ایرج عبداللهی، رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران و رئیس کنگره، در مراسم افتتاحیه ضمن قدردانی از مهمانان، تأکید کرد که این انجمن پیشگام در برگزاری کنگره‌های پزشکی است و فیزیوتراپی در سه سطح پیشگیری، درمان و توانبخشی به‌خوبی خود را نشان می‌دهد.

محمد رئیس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، نیز در این کنگره به دستاورد مهم دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی اشاره کرد و گفت: "نقش فیزیوتراپی در دنیای امروز در سایر حوزه‌ها غیرقابل انکار است و فیزیوتراپیست‌ها بخشی اساسی از زندگی سالمندان را بر عهده دارند." او افزود که رشته فیزیوتراپی باید همگام با دانش روز دنیا پیش برود و با استفاده از فیزیوتراپی، می‌توان شرایط سالم زندگی را برای سالمندان فراهم کرد.

اسماعیل ابراهیمی، دبیر بورد فیزیوتراپی، از پذیرش ۱۶۴ نفر از فیزیوتراپیست‌ها در مقطع دکترای حرفه‌ای به‌عنوان نشانه‌ای از پیشرفت این رشته یاد کرد. محمود فاضل، رئیس شورای عالی نظام پزشکی، بر لزوم فعال‌سازی کمیسیون صلاحیت‌های حرفه‌ای تأکید کرد و گفت: "سرعت پیشرفت فیزیوتراپی کاملاً مشهود است."

محمدرضا پوراحمدی، دبیر علمی کنگره، نیز به طراحی پنل‌های جذاب برای شرکت‌کنندگان اشاره کرد و افزود: "آشنایی با فیزیوتراپی در حیوانات یکی از پنل‌های جدید این کنگره است." او همچنین از استفاده از سخنرانان خارجی به‌صورت آنلاین و ویدئو در این رویداد خبر داد.

این کنگره فرصتی مناسب برای بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی فیزیوتراپی در راستای ارتقای سلامت سالمندان و بهبود کیفیت زندگی آن‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha