مشتریان مک‌دونالدز در چندین ایالت آمریکا به دلیل آلودگی ساندویچ کوارتر پوندر به باکتری سالمونلا، دچار مسمومیت غذایی شده‌اند. این بحران بهداشتی باعث نگرانی گسترده در مورد ایمنی مواد غذایی در این رستوران زنجیره‌ای شده است.

زنگ خطر سالمونلا در ساندویچ های مک‌دونالد؛ تحقیقات گسترده آغاز شد

به گزارش سلامت نیوز از وری ول هلث تاکنون ۴۹ مورد بیماری از ماه سپتامبر گزارش شده است که ۱۰ مورد منجر به بستری شدن در بیمارستان شده است. همه بیماران گفته‌اند که ساندویچ کوارتر پوندر را در مک‌دونالدز خورده‌اند. آخرین مورد در ۱۱ اکتبر گزارش شده است، طبق گفته‌ی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA). بیماران در محدوده سنی ۱۳ تا ۸۸ سال هستند و اکثر موارد در مردان زیر ۳۰ سال رخ داده است.

این موارد در ایالت‌های کلرادو، آیووا، کانزاس، میسوری، مونتانا، نبراسکا، اورگان، یوتا، ویسکانسین و وایومینگ گزارش شده است. محققان فدرال می‌گویند که این شیوع ممکن است گسترده‌تر باشد و ایالت‌های دیگری را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

هنوز مشخص نیست کدام ماده‌ی غذایی باعث این شیوع شده است. مک‌دونالدز به صورت داوطلبانه استفاده از پیاز خرد شده و گوشت گاو کوارتر پوندر را متوقف کرده است که به عنوان منابع احتمالی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مک‌دونالدز در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «یافته‌های اولیه تحقیقات نشان می‌دهد که زیرمجموعه‌ای از بیماری‌ها ممکن است به پیاز خرد شده‌ای که در کوارتر پوندر استفاده می‌شود و از یک تأمین‌کننده واحد که به سه مرکز توزیع خدمات می‌دهد، مرتبط باشد. در نتیجه، و مطابق با پروتکل‌های ایمنی ما، به همه رستوران‌های محلی دستور داده شده است تا این محصول را از عرضه خود حذف کنند و ما توزیع تمام پیازهای خرد شده در منطقه تحت تأثیر را متوقف کرده‌ایم.»

اشریشیا کلی یا E. coli یک علت شایع بیماری غذایی است. این باکتری می‌تواند انواع مختلفی از غذاها، از جمله گوشت و محصولات کشاورزی را آلوده کند.

افرادی که به E. coli آلوده می‌شوند ممکن است علائمی مانند اسهال شدید، تب، گرفتگی معده و استفراغ را تجربه کنند. این علائم معمولاً سه تا چهار روز پس از خوردن غذای آلوده ظاهر می‌شوند، اما ممکن است یک روز بعد یا تا ۱۰ روز بعد نیز بروز کنند.

در موارد شدید، عفونت E. coli ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد. این بیماری می‌تواند کشنده باشد، به ویژه برای نوزادان، سالمندان و افرادی با سیستم ایمنی ضعیف. سندرم اورمیک اورمی همولیتیک (HUS) یک عارضه جدی عفونت E. coli است که می‌تواند به کلیه‌ها آسیب برساند و تهدیدکننده‌ی زندگی باشد.

FDA به هر کسی که پس از خوردن کوارتر پوندر مک‌دونالدز علائم مسمومیت غذایی را تجربه می‌کند، توصیه می‌کند که به دنبال مراقبت‌های پزشکی اورژانسی باشد.

اگر اخیراً کوارتر پوندر مک‌دونالدز خورده‌اید و علائم مسمومیت غذایی را تجربه می‌کنید، مهم است که به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید. عفونت‌های E. coli می‌توانند جدی باشند، به ویژه برای گروه‌های آسیب‌پذیر مانند سالمندان و افراد با سیستم ایمنی ضعیف.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha