طبق اعلام سازمان غذا و دارو، شایع‌ترین علت مسمومیت در جهان، مصرف داروها بیش از مقادیر درمانی است. برای پاسخ به سؤالات دارویی و نحوه برخورد با فرد مسموم قبل از رسیدن به مراکز درمانی، می‌توانید با مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم به شماره ۱۹۰ تماس بگیرید.

برای راهنمایی در مورد مسمومیت، با «۱۹۰» تماس بگیرید

به گزارش سلامت نیوزبر اساس اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو،؛هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها از اول آبان آغاز شده و شعار این هفته «سلامتی را با افزایش آگاهی و اقدام پیشگیرانه از مسمومیت‌ها محافظت کنیم» است. در این راستا، روز اول آبان به عنوان «روز پیشگیری از مسمومیت‌های ناشی از داروها» نامگذاری شده است.

استفاده از جعبه‌های تقسیم دارو برای سالمندان می‌تواند به پیشگیری از مسمومیت و مصرف داروی تکراری کمک کند. همچنین، همراهی فرزندان یا نزدیکان سالمند هنگام دریافت دارو از داروخانه، می‌تواند از بروز اشتباهات در مصرف دارو جلوگیری کند.

در صورت بروز مسمومیت، لحظات اولیه حیاتی هستند. به هیچ وجه سعی نکنید با چشیدن یا بوییدن ماده‌ای ناشناخته، آن را شناسایی کنید. در موارد مسمومیت‌های تعمدی، نام داروها و دوز مصرفی را از فرد مسموم بپرسید و این اطلاعات را به کادر درمانی ارائه دهید.

همچنین، در هنگام مواجهه با فرد مسموم، خونسردی خود را حفظ کنید و از خوراندن مایعات به افراد بیهوش خودداری نمایید.

پیشگیری از مسمومیت‌ها بهترین راه برای جلوگیری از عوارض ناگوار و هزینه‌های سنگین درمانی است. با آگاهی و اقدامات پیشگیرانه، می‌توان از بسیاری از مشکلات جدی ناشی از مسمومیت جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha