با صدور دستورالعمل فروش اینترنتی دارو از سوی سازمان غذا و دارو، اکنون ساکنان چهار استان می‌توانند از خدمات جدید دارویی بهره‌مند شوند. این اقدام به منظور تنظیم و نظارت بر فرآیندهای حمل و توزیع دارو، نویدبخش تغییرات عمده‌ای در دسترسی به دارو و خدمات درمانی است.

ضوابط فنی حمل دارو از طریق پلتفرم ها و کسب و کارهای اینترنتی ابلاغ شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، فروش اینترنتی دارو از امروز در چهار استان کشور آغاز شده است. این تصمیم در راستای ارتقاء دسترسی به دارو و تسهیل فرآیند توزیع دارو در جامعه اتخاذ شده و به طور رسمی به مرحله اجرا درآمده است.

طبق گزارشات، ضوابط فنی حمل دارو از طریق سکوها و کسب‌وکارهای اینترنتی به تصویب ریاست سازمان غذا و دارو رسیده و به عنوان بخشی از برنامه‌های تنظیمی و نظارتی، ابلاغ شده است. این اقدام با هدف ساماندهی بازار دارو و ارائه خدمات بهتر به بیماران و مصرف‌کنندگان صورت می‌گیرد.

دستورالعمل مذکور به منظور اجرایی شدن تبصره ۱ ماده ۲ از دستورالعمل حمل و عرضه دارو، به شماره ۱۷۱/۱۰۱ و تاریخ ۸ اردیبهشت سال جاری تنظیم شده است. به موجب این ابلاغیه، صدور مجوز فعالیت سکوهای آنلاین به عهده کارگروه مشترک مربوطه است و همچنین، مجوز فعالیت داروخانه‌ها برای خدمات غیرحضوری توسط کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه‌های مربوطه صادر خواهد شد.

این برنامه به‌صورت پایلوت در استان‌های قم، قزوین، زنجان و مازندران اجرایی می‌شود و انتظار می‌رود که با موفقیت این طرح، زمینه گسترش خدمات اینترنتی دارویی به سایر استان‌ها نیز فراهم گردد.

اجرای این طرح نه تنها به تسهیل دسترسی به دارو کمک می‌کند، بلکه در نهایت می‌تواند کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی را نیز بهبود بخشد و مشکلات مربوط به توزیع و حمل دارو را کاهش دهد. با این تغییرات، بیماران و مصرف‌کنندگان می‌توانند با سهولت بیشتری به داروهای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند و از مزایای خدمات غیرحضوری بهره‌مند شوند.

این گام مؤثر در راستای ارتقاء نظام سلامت کشور و افزایش رفاه عمومی به شمار می‌رود و امید می‌رود که با استقبال عمومی مواجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha