همه ساله در فصل تابستان، رزرو تور استانبول به اوج خود می‌رسد؛ علت افزایش توریست‌ها در این فصل چیست؟ ترکیبی از جشنواره‌های پرهیجان، اجرای زنده موسیقی خیابانی، تفریحات آبی و کشتی سواری باعث‌ شده است شهر استانبول در سه ماه تابستان بیشترین تعداد گردشگر را داشته باشد. اگر شما هم قصد برنامه‌ریزی برای سفر در تابستان را دارید و بین انتخاب استانبول یا دیگر مقاصد گردشگری مردد هستید، مطلب زیر را بخوانید تا با دید بازتری برای رزرو تور استانبول اقدام کنید.

چرا تابستان،‌ زمان مناسبی برای رزرو تور استانبول است؟

چرا استانبول مقصد جذابی برای گردشگران دنیاست؟

چیزی که استانبول را به یکی از منحصربه‌فردترین شهرهای جهان تبدیل کرده، وجود همزمان جاذبه‌های تفریحی و تاریخی در این شهر است. در واقع شما می‌توانید طبیعت زیبا، معماری کلاسیک و مدرن، تفریحات جذاب، فرهنگ و تاریخ غنی و تفریحات آبی و ساحلی را یک جا در این شهر پیدا کنید.

وجود تفریحات شبانه و پرشوربودن خیابان‌ها تا پایان شب، به محبوبیت تور استانبول دامن می‌زند. جالب است که حتی کوچک‌ترین کافه‌های این شهر نیز برای مسافران جذابیت دارد.

یکی دیگر از عوامل جذابیت تور استانبول مربوط به وجود حراج‌ها و تخفیف‌های فوق‌العاده‌ایست که در مراکز خرید این شهر دیده می‌شود. وجود برترین برندهای ترک و بین‌المللی در مرکز خریدهای لوکس، باعث شده که گردشگران حداقل یک روز از طول سفر خود را به گشت‌وگذار در پاساژها اختصاص دهند. از سوی دیگر وجود محله‌های جذابی نظیر بالات، چوکور و...، شور و اشتیاق توریست‌ها را برای وقت گذراندن در کوچه پس کوچه‌های استانبول افزایش می‌دهد. 

آب و هوای استانبول چگونه است؟

موقعیت جغرافیایی استانبول باعث به‌وجودآمدن جذابیت‌های چهار فصل در این شهر شده است. در واقع یکی از دلایل محبوبیت تور استانبول، شباهت نسبی آب‌وهوای آن به ایران است. در ادامه آب‌وهوای این شهر را در هر فصل بررسی خواهیم‌ کرد.

هوای استانبول در بهار

دمای استانبول در طول روزهای بهاری‌ کاملا متعادل بوده و با نزدیک‌ شدن به شب کاهش پیدا می‌کند. به‌ویژه در نوروز که ردی از سرمای زمستان هنوز باقی است. وجود بارش‌های رگباری نیز در این فصل کاملا طبیعی است.

هوای استانبول در تابستان

شهر استانبول در تابستان میزبان گرم‌ترین روزهای خود خواهد بود. این افزایش دما با رطوبت‌ نیز همراه است؛ اما شباهتی به تابستان‌های شهرهای شمال ایران ندارد و کاملا مطبوع و دلپذیر خواهد بود. شهر استانبول در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور، بهترین آب‌وهوای خود را تجربه می‌کند؛ به‌همین‌دلیل تور استانبول تابستان از پرطرفدارترین تورهای ترکیه به شمار می‌رود.

چرا تابستان،‌ زمان مناسبی برای رزرو تور استانبول است؟

هوای استانبول در پاییز

با اتمام تابستان،‌ در فصل پاییز هوا کم‌کم رو به خنک شدن رفته‌ و دیگر خبری از آفتاب سوزان نیست. استانبول در پاییز،‌ دمای بسیار معتدلی دارد!

هوای استانبول در زمستان

در زمستان شهر با نمایی پوشیده از برف روبه‌رو شده و کاهش شدید دما افراد را ناچار به پوشیدن لباس گرم می‌کند. اگرچه چهره زمستانی استانبول نیز زیبایی‌های خودش را دارد و قدم‌زدن در محلات و کوچه‌پس‌کوچه‌های قدیمی ترکیه در سرمای دی و بهمن لذتبخش است، اما برای گردشگران به اندازه تابستان جذاب نیست و جمعیت کمی در شهر دیده می‌شود. پس اگر قصد خرید تور ترکیه ارزان را دارید، در زمستان به استانبول سفر کنید.

بهترین زمان برای سفر به استانبول چه فصلی است؟

تعیین بهترین زمان سفر به استانبول تا حد زیادی به شرایط افراد بستگی دارد.‌ قبل از رزرو تور استانبول، از خود بپرسید که هدف اصلی سفرتان خرید است یا تفریح؟ با توجه به شرایط کاری و تحصیلی شما و فرزندان‌تان کدام فصل می‌توانید زمان تعطیلی داشته باشید؟‌ بدن شما با چه آب‌وهوایی سازگارتر است؟‌ به‌طور کلی اصلی‌ترین دلیل سفر شما بازدید از کدام جاذبه‌های استانبول است؟

برای مثال اگر اولویت شما تفریحات آبی باشد، حتما باید فصل تابستان را انتخاب کنید. اما اگر ترجیح ‌می‌دهید در هوایی معتدل‌تر به گشت‌وگذار در خیابان‌ها بپردازید، قطعا فصل بهار و پاییز گزینه بهتری برای شما خواهد بود. در مقابل،‌ برای استفاده از حراج‌های پایان سال و دیدن جشن‌های کریسمس‌ می‌توانید در زمستان سفر کنید.

در تور استانبول تابستان چه تفریحاتی می‌توان انجام داد؟

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های سفر به استانبول در تابستان این است که شهر از تفریحات شگفت‌انگیز برای تمام گروه‌های سنی لبریز خواهد شد.‌ در فصل تابستان مجموعه کاملی از تفریحات این شهر در دسترس گردشگران قرار دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را نام می‌بریم:

  • تفریحات آبی: لذت شنا کردن در سواحل، پارک‌های آبی و استخرهای روباز یکی از جذاب‌ترین تفریحات تابستانه استانبول محسوب می‌شود. 
  • ساحل گردی: قدم زدن در کنار سواحل جذاب استانبول در فصل تابستان بی‌نظیر است؛ به‌علاوه می‌توانید یک روز از زمان سفر خود را به کشتی‌سواری و بازدید از جزایر شگفت‌انگیز پرنس اختصاص دهید.
  • بازدید از جاذبه‌های تاریخی: بازدید از جاذبه‌هایی مانند برج گالاتا، مسجد ایاصوفیه، برج دختر، کاخ توپکاپی و کلیسای چورا در دل تابستان، لذتی دارد که وصف‌شدنی نیست. شما می‌توانید در دمایی معتدل با لباسی خنک روی برج گالاتا بایستید و با منظره خلیج شاخ طلایی عکس بگیرید.
  • خرید شخصی و سوغات: چه قصد دارید از شعبه‌های یک برند خاص خرید کنید و چه تمایل دارید از بازارهای سنتی سوغات بخرید، استانبول بهترین مکان برای شماست. ترکیبی از پاساژهای لوکس و بازارهای سنتی تمامی سلایق را پوشش می‌دهد.

چرا تابستان،‌ زمان مناسبی برای رزرو تور استانبول است؟

هزینه سفر به استانبول در تابستان چگونه است؟

با یک نگاه کلی متوجه خواهید شد که قیمت تور استانبول تابستانه نسبت به سایر فصل‌ها بالاتر است. علت چیست؟ در تمامی کشورها، تابستان اصلی‌ترین فصل سفر به شمار می‌رود که اصطلاحا های‌سیزن (High Season) نام دارد. با توجه به این موضوع که میزان گردشگران در این فصل به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد، ظرفیت هتل‌ها کمتر شده و در نتیجه نرخ آن‌ها گرانتر می‌شود.

از سوی دیگر با افزایش میزان تقاضا برای رزرو بلیط هواپیما، قیمت بلیط هواپیما نیز بالاتر می‌رود. نتیجه کلی این دو مورد، افزایش قیمت تور ترکیه در این فصل خواهد بود. به‌علاوه فروشندگان محلی نیز گاهی در تابستان، نرخ اجناس خود را تغییر می‌دهند و تخفیف می‌زنند. بنابر این نکات، طبیعی است که هزینه سفر به استانبول در تابستان گرانتر از سایر فصول باشد؛ اما لذتی که با این سفر تجربه می‌کنید و خاطراتی که در یادتان ماندگار می‌شود، ارزشش را دارد.

تور تابستانه استانبول؛ پرطرفدارترین تور ترکیه تریپ

آمار این سال‌های اخیر نشان می‌دهد تور استانبول تابستانه در صدر جدول تورهای محبوب تریپ قرار گرفته است. از قدم زدن در خیابون پرهیاهوی استقلال گرفته تا کشتی‌سواری در تنگه بسفر همگی در تابستان به اوج لذت بخشی خود می‌رسند. از سوی دیگر رستوران‌های لوکس، غذاپزی‌های سنتی و خیابانی، کافه‌ها و حتی بستنی‌فروشی‌های استانبول در تابستان از لذیذترین محصولات خود رونمایی می‌کنند.

بااین‌حال، استانبول همیشه جزو مقاصد اقتصادی به شمار می‌رود؛ زیرا برای ایرانیان خبری از هزینه‌ها و شرایط سخت ویزا نیست. به علاوه به دلیل نزدیکی کشور ترکیه به ایران، هزینه پرواز به این شهر نیز کاملا معقولانه است.

با خرید تور استانبول تابستانه تریپ می‌توانید لذت مدیتیشن و آرامش در سواحل بی‌نظیر این شهر را به‌ خود هدیه دهید. ترکیب جاذبه‌های بی‌شمار با هزینه‌ای به‌صرفه به محبوبیت این تور دامن می‌زند. لذت سفر به این شهر جذاب و توریستی با کمک یک مجری حرفه‌ای چندین برابر خواهد شد. پس اگر به دنبال بهترین تور استانبول تابستانه هستید، به وبسایت آژانس گردشگری تریپ به آدرس www.trip.ir مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha