جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 374952

ایجاد خطوط ظریف و چین و چروک بخشی طبیعی از روند پیری است.

4 چیزی که باعث ایجاد چین و چروک می شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از silkvision، ایجاد خطوط ظریف و چین و چروک بخشی طبیعی از روند پیری است. در واقع، این یکی از اولین ویژگی هایی است که افراد با شروع سن متوجه می شوند. با این حال، خطوط زودرس صورت می تواند به دلیل تعدادی از عوامل دیگر ایجاد شود. همچنین راه های مختلفی برای پیشگیری یا درمان این خطوط صورت وجود دارد.

چه چیزی باعث ایجاد چین و چروک می شود؟

با افزایش سن، پوست ما به طور طبیعی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و شکننده تر می شود. علاوه بر این، سلول‌های پوست کندتر تقسیم می‌شوند، به این معنی که پوست شما مانند زمانی که جوان‌تر بودیم، خود را جایگزین نمی‌کند.

خطوط ریز ابتدا ظاهر می شوند، سپس به چین و چروک های عمیق تبدیل می شوند. این به دلیل عدم خاصیت ارتجاعی پوست است. هنگامی که پوست شما در حالت چین خورده باقی می ماند، مانند چین خوردن بین ابروها (خط اخم) یا کنار دهان (خطوط خنده)، به این شکل ادامه می دهد و با گذشت زمان عمیق تر می شود. به همین دلیل مهم است که وقتی اولین بار متوجه خطوط ریز روی صورت خود می‌شوید، به علل آن رسیدگی کنید و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید.

علاوه بر افزایش سن، عوامل دیگری نیز وجود دارند که ممکن است باعث تسریع ظاهر خطوط صورت شوند.

قرارگیری در معرض نور خورشید

عامل شماره یک که بافت و سلامت پوست را بدتر می‌کند، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. صورت، گردن، دست‌ها و ساعد ما قسمتی از بدن ما هستند که در تمام طول سال بیشتر در معرض نور خورشید قرار می گیرند و اولین مکان‌هایی هستند که «سن شما را نشان می‌دهند». محدود کردن قرار گرفتن در معرض نور خورشید و استفاده از کرم ضد آفتاب بهترین راه برای مبارزه با خطوط صورت ناشی از اشعه UVA است.

توجه به این نکته مهم است که در حالی که پوست های تیره دارای ملانین بیشتری هستند که از شما در برابر بسیاری از اثرات مضر اشعه خورشید محافظت می کند، اما شما را در برابر تمام اثرات قرار گرفتن در معرض نور خورشید محافظت نمی کند. افراد با هر رنگ پوستی هنگام بیرون رفتن از خانه باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند و پوست خود را تا حد امکان بپوشانند.

خشکی پوست و کم آبی

یکی دیگر از دلایل ساده مشهود شدن خطوط و چین و چروک، خشکی پوست یا کم آبی است. پوست ما به طور طبیعی برای حفظ آبرسانی، روغن تولید می کند. با این حال، برخی از افراد ممکن است به طور طبیعی پوست خشکی داشته باشند که چربی کافی تولید نمی کند. علاوه بر این، تولید چربی با افزایش سن کاهش می یابد و به کاهش کشش که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم کمک می کند.

تمیز کردن منظم پوست با پاک کننده های غیر ساینده و استفاده روزانه از مرطوب کننده با کیفیت و همچنین نوشیدن آب کافی در طول روز، در بهبود ظاهر و بافت پوست شما معجزه می کند.

آلاینده های محیطی

محیط شما نیز در سلامت و ظاهر پوست شما نقش دارد. برای کسانی که در مناطق شهری شلوغ زندگی می کنند، تمیز کردن صورت خود پس از بازگشت به خانه می تواند بسیار مهم باشد. این کار ذرات آلودگی را که باعث تحریک و آسیب به پوست شما می شود از بین می برد.

سیگار کشیدن

در نهایت، عادات روزانه شما نیز به سلامت کلی پوست شما کمک می کند، به خصوص اگر سیگار می کشید. محققان سیگار کشیدن را با کاهش قابل توجه کلاژن مرتبط دانسته اند، ترکیبی که باعث کشسانی پوست می شود. به دلیل این کاهش، سیگار کشیدن می تواند به طور تصاعدی روند پیری را در پوست شما تسریع کند. حتی اگر سال‌ها سیگار می‌کشید، پوست شما همچنان می‌تواند خود را ترمیم کند.

چگونه از خطوط و چین و چروک صورت جلوگیری کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از ایجاد خطوط ریز و چین و چروک انجام دهید. با این حال، برخی موارد ممکن است نیاز به درمان اضافی داشته باشد. خوشبختانه، گزینه های درمانی متعددی برای کاهش ظاهر خطوط صورت وجود دارد:

  • لیفت ابرو و پیشانی
  • مواد تزریقی و پرکننده، مانند بوتاکس
  • مراقبت از پوست
  • سفت کننده پوست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha