چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 374542

ممکن است که شما هم در کنار نام برخی از هتل‌های لوکس جهان کلمه ریزورت را شنیده باشید و معنای دقیق آن را ندانید. ریزورت به معنای اقامتگاه‌هایی است که ویژگی‌های منحصر به فرد و خاصی را در اختیار میهمانان قرار می‌دهند. به‌عبارت ساده‌تر می‌توان گفت که ریزورت مکانی درست شبیه به هتل است و امکانات جذاب‌تری برای استراحت و تفریح به مسافران ارائه می‌دهد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در بیشتر موارد ریزورت‌ها در مناطق خوش آب‌وهوا ساحلی و جنگلی ساخته می‌شوند و امکانات جذابی مانند ساحل اختصاصی، استخر، فضای ورزشی و مواردی مانند این را دارند تا رفاه و آسایش بیشتر مسافران را تامین کنند. البته به این معنا نیست که در هتل‌های داخل شهری مانند هتل تهران امکانات مناسب تفریحی و رفاهی وجود نداشته باشد؛ اما ریزورت بیشتر در مناطق ساحلی و جنگلی طراحی و ساخته می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این نوع اقامتگاه در ادامه اطلاعاتی درباره آن در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ریزورت هتل چیست؟

ریزورت انتخاب خوبی برای سفرهای خانوادگی

درصورتی‌که همراه با اعضای خانواده و فرزندان به سفر می‌روید و به‌دنبال استراحتگاهی مطلوب برای اقامت چند روزه خود هستید، اقامت در ریزورت بهترین گزینه است. در این فضا می‌توانید از امکاناتی مانند پارک‌های آبی، استخر روباز و سرپوشیده، آرایشگاه زنانه و مردانه، باشگاه بدنسازی، مرکز خدمات اسپا و سلامت و کلوپ کودکان استفاده کنید. البته در هتل‌های خوب مانند هتل تهران نیز این امکانات به همراه کافه و رستوران برای مسافران فراهم شده تا بتوانند اقامتی راحت در کنار خانواده را تجربه کنند.

ریزورت چه تفاوتی با هتل دارد؟

اولین و مهمترین تفاوتی که بین این دو نوع اقامتگاه وجود دارد در مقدار مساحت و فضای آن است. به‌صورت کلی ریزورت‌ها استراحتگاه‌های وسیعی هستند که در برخی موارد مساحت آن‌ها به چند صد هزار مترمربع می‌رسد. این درحالی است که فضای برخی از هتل‌هایی که در مناطق شهری و اطراف شهری ساخته می‌شود، به یک ساختمان چند طبقه محدود است.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهمی که بین ریزورت و هتل وجود دارد از نظر نوع خدماتی است که به مسافران ارائه می‌گردد. معمولا در هتل‌ها فقط امکانات مناسب رفاهی برای خواب و خوراک فراهم می‌شود. این درحالی است که در ریزورت‌ها امکانات تفریحی مانند استخر و سالن‌های ورزشی هم وجود دارد. همچنین ریزورت‌ها فضای بسیار مطلوب و جذاب برای گذراندن تعطیلات آخر هفته هستند. با توجه به اینکه این اقامتگاه‌ها در مناطق خوش آب‌وهوای خارج شهر ساخته می‌شود و دور از هیاهو و شلوغی شهر است، به‌راحتی می‌توانید در این فضا استراحت کنید. علاوه بر آن از فضای شیک داخلی و امکانات جذاب بیرونی آن استفاده نمایید. نکته مهم دیگر در تفاوت بین ریزورت و هتل از نظر هزینه اقامت است. با توجه به این تعداد امکانات رفاهی و تفریحی که در ریزورت‌ها وجود دارد، هزینه اقامت در آن در برخی موارد چند برابر هزینه اقامت در هتل‌های ۵ ستاره است.

چه شباهت‌هایی بین هتل و ریزورت وجود دارد؟

چه شباهت‌هایی بین هتل و ریزورت وجود دارد؟

در کنار تفاوت‌هایی که از نظر امکانات بین دو اقامتگاه ریزورت و هتل مانند هتل تهران وجود دارد، این دو اقامتگاه از نظر اسکان برای خواب و استراحت مسافران شبیه به هم هستند. علاوه بر آن در استفاده از ریزورت نیز مانند هتل‌ها محدودیت سنی وجود ندارد و کودکان و بزرگسالان همگی می‌توانند از امکانات و تفریحات موجود در ریزورت مانند پلاژ اختصاصی، پارک آبی، امکانات دوچرخه سواری یا استخر استفاده کنند. علاوه بر آن فضایی برای سرو غذا و نوشیدنی‌ها در ریزورت‌ها و هتل‌ها وجود دارد و هر ریزورت حداقل یک رستوران و کافی‌شاپ برای سرو غذا و نوشیدنی در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

معرفی هتل بزرگ فردوسی تهران

هتل بزرگ فردوسی، در مرکز فرهنگی تاریخی تهران واقع شده است؛ یک طرفش به میدان توپخانه می‌رسد و یک طرفش به لاله‌زار. منطقه‌ای که در گذشته قلب تجاری پایتخت بوده و رد پای معماری قاجاری هنوز هم در آن دیده می‌شود. اگر مرکزی بودن اقامت‌گاه از اولویت‌های شماست و می‌خواهید به هر گوشه تهرانِ بزرگ دسترسی داشته باشید، هتل فردوسی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. در جنب وزارت امور خارجه قرار گرفته و فاصله کوتاهش با سفارت‌های مهمی مثل آلمان و انگلستان و فرانسه، آن را به یک گزینه مطلوب برای افرادی تبدیل کرده که برای تکمیل پروسه‌های مهاجرتی یا اداری به تهران سفر می‌کنند. چهار ستاره درخشان دارد، در سال ۱۳۶۸ ساخته شده و با شش طبقه و بیش از دویست واحد اقامتی، قرار است در شهر بزرگ تهران از شما میزبانی کند. جهت رزرو هتل فردوسی تهران میتوانید به سایت علی‌بابا مراحعه کنید.

معماری و طراحی ریزورت‌ها و هتل‌ها

به‌صورت معمول هتل‌ها در مناطق شهری و فضای محدود ساخته می‌شود به همین دلیل هتل‌های چهار و پنج ستاره فقط محدود به یک ساختمان چند طبقه هستند و ممکن است که در طراحی داخلی آن‌ها از سازه‌های لوکس و مدرن و متریال باکیفیت استفاده شده باشد. اما ریزورت‌ها برخلاف هتل دارای چشم‌اندازی بزرگ و در مناطق وسیع قرار دارند. همچنین قرار گرفتن ریزورت‌ها در مناطق خوش آب‌وهوا و برخورداری از مناظر طبیعی باعث می‌شود که جذابیت اقامت در این ریزورت بیشتر از هتل‌ها باشد. علاوه بر آن طراحی آن‌ها در قسمت‌های داخلی و خارجی کاملا مدرن و لوکس و مجلل است و از مواد و متریال مدرن و جدید در ساخت سازه‌ها و طراحی ساختمان‌ها استفاده می‌شود تا میهمانان بتوانند آرامشی کامل را در زمان تعطیلات خود در ریزورت سپری کنند.

معماری و طراحی ریزورت‌ها و هتل‌ها

رستوران‌های ریزورت و هتل

ریزورت‌ها چند رستوران متعدد دارند که در آنها غذاهای بین‌المللی سرو می‌شود و مسافران با اقامت در ریزورت می‌توانند طعم‌های جدید غذاهای محلی را در رستوران‌ها و کافه‌های متنوع آن را امتحان کنند. علاوه بر آن در منوی غذایی ریزورت انواع غذاهای مدیترانه‌ای، ژاپنی، بین‌المللی، ایتالیایی و ترکی دیده می‌شود. همچنین انواع نوشیدنی‌ها و میان وعده‌ها در ریزورت‌های معروف جهان برای سرو در اختیار مسافران قرار می‌گیرد تا در طول روز و زمان تفریح برای رفع گرسنگی به کافه مراجعه کنند.

انواع ریزورت‌ها از نظر موقعیت مکانی

همانطور که بیان شد در بیشتر موارد ریزورت در مناطق با هوای خوب ساخته می‌شود؛ اما می‌توان ریزورت را در سه دسته شامل ریزورت ساحلی، جنگلی و اسکی تقسیم کرد. ریزورت ساحلی در شهرهای ساحلی ساخته می‌شود و انواع ورزش‌ها و تفریحات آبی را برای مسافران فراهم می‌کند. ریزورت جنگلی در کنار جنگل‌ها و تپه‌ها بنا می‌شود و طبیعت بکر و سرسبز را به گردشگران ارائه می‌دهد. همچنین ریزورت‌های اسکی در مناطق سردسیر و کوهستانی ساخته می‌شوند و گزینه خوبی برای تفریح در ماه‌های سرد سال و انجام ورزش اسکی و تفریحات زمستانی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha