چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 374315

محققان یک آزمایش خون مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کرده اند که می تواند بیماری پارکینسون را تا هفت سال قبل از ظهور علائم پیش بینی کند. این تشخیص زودهنگام می تواند به طور قابل توجهی تحقیقات در مورد درمان هایی را که باعث کندی یا پیشگیری از بیماری می شوند، بهبود بخشد.

تشخیص زودتر شروع پارکینسون با هوش مصنوعی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دیاپرس از گاردین، این آزمایش که توسط دانشمندان دانشگاه UCL و دانشگاه گوتینگن ابداع شده است، از یادگیری ماشینی برای شناسایی الگوی مشخصی از هشت پروتئین خون مرتبط با پارکینسون استفاده می کند. این می تواند مداخله زودهنگام و مشارکت در کارآزمایی های بالینی را قبل از از دست دادن قابل توجه سلول های مغزی امکان پذیر کند.

بیماری پارکینسون با تجمع پروتئینی به نام آلفا سینوکلئین که به سلول های عصبی در مغز آسیب می رساندایجاد می شود. علائم شامل لرزش، سفتی عضلانی و مشکلات حافظه است که درمان‌های فعلی به جای پیشگیری، بر مدیریت علائم تمرکز دارند.

کارشناسان هشدار می‌دهند که اگرچه این آزمایش امیدوارکننده است، اما نیاز به تأیید بیشتر دارد و نیاز به درمان‌های مؤثر را برجسته می‌کند تا این امکان را برای بیماران در مراحل اولیه آزمایشات بالینی و استفاده از تغییرات سبک زندگی برای کند کردن بالقوه پیشرفت بیماری ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha