راه‌های مختلفی برای سفر به سریلانکا وجود دارد، اما محبوب‌ترین راه سفر هوایی است. برای این امر باید اقدام به دریافت ویزای سریلانکا کرده و با داشتن ویزای این کشور، بودجه‌ای مناسب و اطلاع از جاهای دیدنی آن، سفر خود را آغاز کنید.

چگونه به سریلانکا سفر کنیم؟

 فراموش نکنید که شما پیش از آغاز سفر به سریلانکا باید ابتدا بلیط خود را رزرو نمایید، محلی برای اقامت برگزینید و گزینه‌های حمل و نقل و مخارجتان را بررسی کنید. چنانچه به دنبال سفری بی‌دغدغه به این کشور هستید، تور سریلانکا می‌تواند به شما کمک بسیاری کند؛ چرا که بسیاری از موارد مانند رزرو بلیط، انتخاب هتل و... از این طریق برای شما انجام می‌شود.

معرفی سریلانکا

به سریلانکا که در مجاورت اقیانوس هند واقع سده است، سواحل بی‌انتها نیز گفته می‌شود. سریلانکا با فرهنگی که بیش از 2000 قدمت دارد؛ دارای جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، غذاهای متنوع و جشنواره‌های سرگرم‌کننده فراوانی است. حیات‌وحش شگفت‌انگیز این کشور گردشگران را به وجد می‌آورد. سریلانکا مقصدی مقرون‌به‌صرفه و البته شگفت‌انگیز برای گردشگران محسوب می‌شود که بسیاری از زیبایی‌های آن را می‌توانید در تور سریلانکا مشاهده نمایید.

سریلانکا در منطقه استوایی واقع شده و به همین دلیل در آن تنها دو فصل خشک و مرطوب تجربه می‌شود. آب‌وهوای این کشور با اینکه جزیره‌ای گرمسیری است، معتدل بوده و گاهی وزش بادهایی از اقیانوس آب‌وهوای متعادل‌تری دارد. مناطق جنوب و جنوب غربی این کشور دارای آب‌وهوای گرم و مرطوب بوده و مناطق شمال و شرق آن از آب‌وهواب گرم و خشکی برخوردار هستند. دمای سریلانکا بین ۲۸ تا ۳۲ درحه سانتی‌گراد بوده و گاهی در مناطق مرتفع‌تر آن ممکن است دما به ۱۶ درجه سانتی‌گراد نیز برسد. در دسامبر و ژانویه آب‌وهوای این کشور بسیار سرد و در آوریل و آگوست بسیار گرم می‌شود.

بهترین زمان سفر به سریلانکا

بهترین زمان سفر به سریلانکا به منطقه‌ای که می‌خواهید از آن بازدید کنید، بستگی دارد. بهترین زمان سفر به سواحل غرب و جنوب سریلانکا از ماه دسامبر تا ماه مارس (آذر تا اسفند) است. آوریل تا سپتامبر (فروردین تا شهریور) نیز بهترین زمان برای سفر به سواحل شرقی این کشور است. پس می‌توان گفت سریلانکا جاهای دیدنی متفاوتی برای سفر در هر فصل دارد.

چگونه به سریلانکا سفر کنیم؟

بهترین راه برای سفر به سریلانکا

بهترین راه برای سفر به سریلانکا به عوامل مختلفی از جمله بودجه، علایق و مدت زمان سفر شما بستگی دارد که تور سریلانکا اغلب به عنوان بهترین گزینه مطرح می‌شود. سفر با این تور مسافرتی ارزان را یک راه عالی برای دیدن این کشور زیبا و تجربه آن می‌توان دانست. تورها معمولاً شامل پرواز، اقامت، گشت و گذار و سایر فعالیت‌ها هستند و می‌توانند راهی عالی برای صرفه جویی در وقت و پول باشند.

علاوه بر تور، سفر هوایی راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به سریلانکا است. فرودگاه بین‌المللی باندراناکیاوا (CMB) که در نزدیکی کلمبو، پایتخت کشور قرار دارد، فرودگاه اصلی بین‌المللی سریلانکا بوده و تعدادی خطوط هوایی بین‌المللی از جمله Emirates، Qatar Airways و SriLankan Airlines پروازهای مستقیم به Colombo را ارائه می‌دهند.

دریافت ویزا برای سفر به سریلانکا

اولین قدم برای برطرف کردن دغدغه سفر به سریلانکا، دریافت ویزا است. برای دریافت ویزای این کشور نیازی به مراجعه به سفارت سریلانکا نخواهید داشت. ویزای توریستی سریلانکا 30 روزه است و می توان آن را به صورت آنلاین یا در بدو ورود به فرودگاه دریافت کرد. شما با دریافت ویزای توریستی می‌توانید به این کشور سفر کنید. لازم به ذکر است که صدور این ویزا هزینه‌ای ندارد. در واقع شما می‌توانید حداکثر 30 روز در هر سفر با ویزای توریستی در سریلانکا بمانید و ویزای خود را تا دو بار تمدید کنید. اگر قصد دارید بیش از 30 روز در سریلانکا بمانید، باید قبل از سفر برای ویزای بلندمدت درخواست دهید.

پرواز به سریلانکا

سریلانکا دارای دو فرودگاه بین‌المللی است که یکی از آن‌ها در کلمبو قرار دارد. هم اکنون پرواز مستقیمی بین ایران و سریلانکا وجود ندارد و هر پروازی با یک توقف به این کشور می‌رسد. در واقع پروازها به شکل کانکشن هستند و در صورتی که با تور سریلانکا به این کشور بروید، برای شما بلیط هواپیما دیگری نیز رزرو خواهد شد. زمان پرواز از ایران به این کشور باتوجه به مدت توقف و مسیر هوایی متغیر است؛ اما در حالت کلی این پرواز ۶ الی ۷ ساعت طول می‌کشد. قیمت پروازهای این کشور نیز همواره در نوسان است.

چگونه به سریلانکا سفر کنیم؟

هزینه سفر به سریلانکا

برای سفر به سریلانکا با تور سریلانکا یا به صورت شخصی، باید بودجه خود را هم مدنظر قرار دهید. هزینه سفر به این کشور به عوامل مختلفی از جمله نوع هتل، کلاس پرواز، حمل‌ونقل و... بستگی دارد. اگر در هتل‌های لوکس و ۵ ستاره اقامت گزینید و از مراکر خرید بالاشهر خرید کنید، باید با بودجه گسترده‌ای به سریلانکا سفر کنید. با این حال تعدادی از مواردی که در هزینه سفر به سریلانکا موثر هستند عبارتند از:

  • هزینه رزرو هتل
  • هزینه ترانسفر شهری (کرایه اتوبوس، تاکسی، ریکشا و...)
  • هزینه غذا و نوشیدنی
  • هزینه بازدید از جاهای دیدنی
  • هزینه خرید سوغاتی و...

سخن پایانی

چگونه به سریلانکا سفر کنیم؟ یکی از اصلی‌ترین سوالات افرادی است که علاقه دارند از این کشور جذاب بازدید کنند. برای سفر به این کشور پرواز مستقیمی از ایران وجود ندارد و می‌توانید با پروازهای کانکشن به سریلانکا سفر کنید. شهر کلمبو، کندی، بنتونا، نووارا الییا و گاله از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شهرهای این کشور هستند و در هر کدام جاذبه‌های دیدنی فراوانی وجود دارد و با تور سریلانکا می‌توانید بسته به زمان خود، از آن‌ها بازدید کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha