یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

تداوم بارش‌ها تا آخر هفته/ماندگاری هوای سرد در پایتخت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای بخش‌هایی از گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان‌شرقی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه از فردا تا جمعه بارش پراکنده باران و برف در این مناطق تداوم دارد، ادامه داد: سامانه بارشی فعال در جنوب کشور، امروز سبب رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در شمال خوزستان، شرق بوشهر، شمال و غرب فارس، کهگیلویه‌وبویراحمد و هرمزگان می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا سامانه بارشی در جنوب کشور تقویت می‌شود، افزود: فردا بارش‌ها در خوزستان، بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، جنوب یزد و کرمان تشدید می‌شود و در این مناطق، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید را انتظار داریم.

گودرزی با اشاره به اینکه چهارشنبه علاوه بر این مناطق بارش‌ها به بخش‌هایی از شرق و شمال‌شرق کشور می‌رسد، اظهار کرد: سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهد.

وی ضمن بیان اینکه هوای سرد در پایتخت تداوم دارد، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: امروز در تهران شاهد بارش هستیم و فردا از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود. بیشینه دمای امروز پایتخت به ۵ درجه بالای صفر می‌رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در زرینه کردستان و بلده مازندران دمای هوا ۶ درجه زیرصفر گزارش شد که این ۲ ایستگاه سردترین مناطق کشور شدند. این در حالی است که در پارسیان و عسلویه دمای هوا ۳۱ درجه بالای صفر گزارش شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha