یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
کد خبر: 378586

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تمرینات شدید با تپش قلب بالا، به‌طور مؤثرتری سطح گرسنگی را سرکوب می‌کند نسبت به تمرینات با شدت پایین‌تر مانند پیاده‌روی تند یا یوگا.

بهترین روش برای لاغر شدن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی نیوز، محققان از دانشگاه ویرجینیا دریافتند که فعالیت‌هایی مانند دویدن، شنا یا شرکت در کلاس‌های اسپینینگ در کنترل هورمون گرسنگی (گرلین) مؤثرتر از ورزش‌های با شدت کمتر هستند. کارا اندرسون، محقق ارشد این مطالعه، اظهار داشت: «نتایج ما نشان می‌دهد که ورزش با شدت بالا سطوح گرلین را به میزان بیشتری نسبت به ورزش با شدت متوسط کاهش می‌دهد. علاوه بر این، افراد بعد از تمرینات شدید احساس گرسنگی کمتری دارند.»

در این مطالعه، هشت مرد و شش زن بررسی شدند. همه شرکت‌کنندگان یک شب ناشتا بودند و سپس تمرینات با شدت‌های مختلف را انجام دادند. شدت ورزش بر اساس سطح اسید لاکتیک در خون اندازه‌گیری شد، که این اسید در حین فعالیت بدنی شدید تولید می‌شود. محققان همچنین سطوح گرلین را در خون شرکت‌کنندگان اندازه‌گیری کرده و از آن‌ها خواستند تا سطح گرسنگی خود را گزارش کنند.

محققان متوجه شدند که:

  • گرلین اثرات گسترده‌ای بر روی تعادل انرژی، اشتها، قند خون، سیستم ایمنی، خواب و حافظه دارد.
  • زنان قبل از ورزش سطوح بالاتری از گرلین نسبت به مردان داشتند.
  • تنها در زنان، سطوح گرلین آسیله (نوعی از هورمون گرلین) پس از ورزش شدید به‌طور قابل توجهی کاهش یافت.
  • ورزش با شدت متوسط تأثیری بر سطح گرلین نداشت و یا باعث افزایش آن می‌شد.

این یافته‌ها نشان می‌دهند که تمرینات با شدت بالا ممکن است برای سرکوب گرسنگی ضروری باشند. اندرسون می‌گوید: «ورزش باید به‌عنوان یک دارو در نظر گرفته شود. تحقیق ما نشان می‌دهد که فعالیت‌های شدید می‌توانند به عنوان بخشی از برنامه کاهش وزن مؤثر باشند.»

به‌طور کلی، این مطالعه بر اهمیت ورزش با شدت بالا در کنترل اشتها و کمک به کاهش وزن تأکید می‌کند و می‌تواند راهکارهای جدیدی را برای افرادی که به دنبال لاغر شدن هستند، ارائه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha