40درصد حوزه خدمات درمانی استان تهران در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌ علوم‌پزشکی ایران انجام می‌شود.

وضعیت ایمن سازی بیمارستانها به کجا رسید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، اما از چند سال پیش بخشی از آنها در فهرست بیمارستان‌های فرسوده و ناایمن قرار گرفتند که نگرانی‌های متعددی را برای مراجعه‌کنندگان به این مراکز رقم زدند، اما حالا به‌گفته دکتر نادر توکلی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با اقدامات انجام شده، بخشی از این بیمارستان‌ها از فهرست ناایمن‌ها خارج و یک بیمارستان به‌طور کامل تعطیل شده و طرح‌های توسعه و بهسازی سایر مراکز درمانی هم ادامه دارد که با تامین بودجه‌ مرتفع خواهد شد.



وضعیت ایمن سازی بیمارستانها به کجا رسید؟


تعطیلی کامل یک بیمارستان


بیمارستان لولاگر تهران از چرخه فعالیت خارج شده و تنها کلینیک‌های سرپایی آن فعال هستند. رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با اعلام این مطلب، درباره اقدامات انجام شده برای محدود نشدن خدمات درمانی با تعطیلی یک بیمارستان، توضیح می‌دهد: «تعداد تخت‌های این مرکز درمانی بالا نبود؛ چیزی حدود 110تخت داشت که با نظام ارجاع تعریف شده و با توسعه در بخش‌های دیگر چالشی به‌وجود نیامد. البته باید فرآیندهای بستری را چابک‌تر کنیم تا روند بستری‌ها به حداقل برسد. اگر این مداخله از حوزه معاونت درمان در بیمارستان‌ها صورت بگیرد، به بهره‌وری تخت‌های بستری کمک می‌کند.»‌



شاخص‌ترین بیمارستان روانپزشکی؛ به‌زودی

بیمارستان روانپزشکی ایران هم به‌زودی وارد چرخه فعالیت می‌شود و جزو نخستین مراکز درمانی خواهد بود که در افزایش خدمات به بیماران این حوزه و تعداد تخت‌ها نقش دارد. این مرکز یکی از شاخص‌ترین بیمارستان‌های روانپزشکی کشور خواهد شد.


یک مرکز مجهز در غرب تهران


بیمارستان سوختگی باب‌الحوائج جایگزین بیمارستان مطهری خواهد شد که پروژه آن تا حد زیادی پیش رفته و طی یکی دوسال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. این بیمارستان قرار است به‌عنوان تروما در غرب تهران خدمات‌رسانی کند. در غرب پایتخت به شکل دولتی، توسعه تخت‌های بیمارستانی وجود نداشته و این اتفاق خوبی خواهد بود.

وضعیت ایمن سازی بیمارستانها به کجا رسید؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha