چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 378154

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که قهوه می‌تواند تأثیرات متضادی بر سلامت قلب داشته باشد. در حالی که مصرف متوسط آن ممکن است مفید باشد، مصرف زیاد قهوه می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

قهوه برای قلب: آیا دوست است یا دشمن؟

به گزارش سلامت نیوز ،فرهاد طالبیان در گزارشی به بررسی تأثیر قهوه بر سلامت قلب پرداخته است. یک مطالعه بزرگ در بریتانیا که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، نشان داد که بزرگسالانی که قهوه‌های شیرین نشده یا شیرین شده با شکر مصرف می‌کنند، کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان و دیگر علل در طول ۷ سال بعد قرار دارند.

با این حال، دو متاآنالیز نشان می‌دهد که افرادی که روزانه پنج فنجان قهوه یا بیشتر می‌نوشند، نسبت به کسانی که قهوه نمی‌نوشند، ۴۰ تا ۶۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند. همچنین، مطالعات دیگری نشان داده‌اند که مصرف زیاد قهوه، به ویژه پنج تا ده فنجان در روز، خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. در عوض، مصرف متوسط (سه تا چهار فنجان در روز) با خطر بیشتری مرتبط نیست.

نکته مهم این است که افرادی که نزدیک به ۱۰ فنجان قهوه در روز می‌نوشند، ممکن است به مشکلات سلامتی دیگری مانند استرس و کمبود خواب دچار باشند، که این عوامل می‌توانند به افزایش خطر بیماری قلبی منجر شوند، صرف‌نظر از میزان قهوه مصرفی.

در نهایت، قهوه می‌تواند با توجه به میزان مصرف و وضعیت کلی سلامت فرد، هم به عنوان یک دوست و هم به عنوان یک دشمن برای قلب عمل کند. بنابراین، مانند هر ماده غذایی یا نوشیدنی دیگر، تعادل در مصرف قهوه اهمیت ویژه‌ای دارد.

منبع: stopcancerfund

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha