رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله ضمن تأکید بر ضرورت توجه به تجربه‌های دوران کرونا برای مقابله با پاندمی‌های احتمالی آینده، به تشریح نتایج پلاسمادرمانی بیماران کرونایی و وضعیت تولید واکسن‌های داخلی پرداخت.

لزوم توجه به درس‌آموخته‌های کرونا و نتایج پلاسمادرمانی بیماران

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسن ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله، در نشست خبری همایش «درس‌آموخته‌های کرونا» که در ۲ مهر ماه برگزار شد، از اهمیت بررسی تجربیات دوران کرونا جهت آمادگی برای پاندمی‌های آینده سخن گفت. وی با اشاره به تولید واکسن کرونا در کشور بیان کرد: «شش پایگاه تولید واکسن در کشور ایجاد شد و دانشگاه بقیه‌الله واکسن نوترکیب نورا را تولید کرد. این واکسن به یک میلیون نفر تزریق شد؛ اما با کاهش شیوع کرونا و پوشش گسترده واکسیناسیون، نیاز به تزریق واکسن کمتر شد.»

وی همچنین با تأکید بر خدمات بیمارستانی در دوران کرونا افزود: «بیمارستان بقیه‌الله تمام ظرفیت خود را برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی اختصاص داد و به دستاوردهای ارزشمندی نائل شد.»

ابوالقاسمی در ادامه به نتایج پلاسمادرمانی اشاره کرد و گفت: «ما پس از چین، به یکی از اولین کشورهایی تبدیل شدیم که پلاسمادرمانی را برای بیماران کرونایی به‌کار گرفتیم. این روش بر اساس انتقال آنتی‌بادی از بیماران بهبود یافته به بیماران جدید انجام می‌شد. اگرچه این درمان در برخی بیماران مؤثر بود، نتایج متفاوتی داشت و موفقیت آن به زمان مناسب تزریق بستگی داشت.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری همایش «درس‌آموخته‌های کرونا» در ۵ و ۶ مهرماه خبر داد و تأکید کرد که این همایش به منظور انتقال تجارب دوران کرونا برگزار می‌شود و تاکنون ۹۰۰ مقاله به همایش ارسال شده است.

در پایان، دکتر ابوالقاسمی به مسئله مقابله با حملات بیولوژیکی اشاره کرد و گفت: «احتمال استفاده از ویروس‌ها و داروهای آلوده به عنوان سلاح بیولوژیکی وجود دارد و جامعه جهانی باید برای پیشگیری از چنین حملاتی اقدامات لازم را انجام دهد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha