رئیس سازمان اورژانس کشور، جعفر میعادفر، در مراسم چهل و نهمین سالگرد تأسیس اورژانس پیش‌بیمارستانی که صبح روز یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های هتل المپیک تهران برگزار شد، به تشریح مهم‌ترین چالش‌های اورژانس ۱۱۵ پرداخت و از وزیر بهداشت درخواست‌هایی کرد.

میعادفر: دو چالش اصلی اورژانس ۱۱۵ و درخواست ویژه از وزیر بهداشت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،میعادفر با تبریک سالگرد تأسیس اورژانس ۱۱۵ و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و درگذشتگان سازمان، به تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل اورژانس اشاره کرد و آنها را سربازان گمنام حوزه سلامت نامید که در تمامی شرایط بحرانی و بلایا به مردم خدمت می‌کنند.

او افزود: "در دوران دفاع مقدس، همکاران ما نقشی بی‌بدیل در انتقال مجروحان جنگی داشتند و در سخت‌ترین شرایط، خدمت‌رسانی به رزمندگان و مردم را بر عهده داشتند."

میعادفر به پیشرفت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی اشاره کرد و گفت: "امروز با ۲۸ هزار پرسنل و ۳۳ هزار پایگاه اورژانس در سراسر کشور، خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهیم. سالانه بیش از چهار هزار سورتی پرواز امدادی انجام می‌شود و بیش از ۲۰ میلیون تماس با اورژانس برقرار شده است که پنج میلیون مأموریت توسط اورژانس ۱۱۵ انجام می‌گردد."

وی همچنین به دشواری‌های کار همکاران دیسپچ اشاره کرد و اظهار داشت: "کار ارتباطات اورژانس از بسیاری از کارهای بالینی سخت‌تر است، زیرا همکاران ما باید از راه دور نیاز بیماران را تشخیص دهند و اقدامات مناسب را هدایت کنند."

میعادفر افزود: "اورژانس در تجمعات انبوه مانند مراسم اربعین نیز نقش فعالی دارد و خوشبختانه امسال در مراسم اربعین هیچ فوتی بر اثر گرمازدگی نداشتیم."

رئیس سازمان اورژانس کشور به چالش‌های اصلی اورژانس اشاره کرد و گفت: "فرسودگی ناوگان اورژانس ۱۱۵ و کمبود نیروی انسانی از مهم‌ترین مشکلات ما هستند. ما نتوانستیم قانون ارتقا بهره‌وری را به طور کامل برای پرسنل اورژانس اجرا کنیم. به همین دلیل از وزیر بهداشت درخواست داریم با مساعدت و نگاه ویژه خود این چالش‌ها را برطرف کنند."

میعادفر در پایان تاکید کرد: "سختی کار پرسنل اورژانس نیاز به توجه ویژه دارد و امیدواریم که وزیر بهداشت در اختصاص سختی کار به همکاران ما، پیگیری‌های لازم را انجام دهند."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha