یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 375917

مصرف بیشتر غذاهای غنی از ویتامین D ممکن است سطح این ویتامین را در بدن افزایش دهد. زرده تخم مرغ، قارچ، غلات غنی شده، شیر و آب میوه‌های غنی شده با این ویتامین، ماست و جگر گاو گزینه‌هایی هستند که در این راستا مفید و مؤثرند.

بهترین راه‌های دریافت کافی ویتامین D

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین از healthline، برخی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند سطح ویتامین D خود را افزایش دهید، شامل دریافت بیشتر نور خورشید، مصرف مکمل‌های ویتامین D و مصرف بیشتر ماهی‌های چرب است.

مصرف بیشتر غذاهای غنی از ویتامین D ممکن است سطح این ویتامین را در بدن افزایش دهد. زرده تخم مرغ، قارچ، غلات غنی شده، شیر و آب میوه‌های غنی شده با این ویتامین، ماست و جگر گاو گزینه‌هایی هستند که در این راستا مفید و مؤثرند. در این میان، ماهی‌های چرب و غذاهای دریایی، منبع غنی از این ویتامین هستند. هر ۱۰۰ گرم تن ماهی تقریبا ۵۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین D را تأمین می‌کند.

مصرف مکمل ویتامین D یکی از بهترین راه‌های دریافت کافی ویتامین D است. ویتامین D به دو شکل بیولوژیکی وجود دارد؛D۳ و D۲.

D۲ معمولا از گیاهان و D۳ از حیوانات تهیه می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که D۳ در افزایش و حفظ ویتامین D از D۲ مؤثرتر است.

علاوه بر این، مصرف مکمل منیزیم هم به جذب و افزایش ویتامین D در بدن کمک می‌کند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز بسیار کمک‌کننده است؛ زیرا خورشید منبع طبیعی ویتامین D است.

رفع کمبود ویتامین D چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان مورد نیاز برای درمان کمبود ویتامین D به سن، سطح کمبود و هرگونه بیماری زمینه‌ای بستگی دارد. در برخی موارد، پزشک ممکن است برای بزرگسالان، مصرف مکمل‌های ویتامین D مانند کوله کلسیفرول را تا ۱۰ هفته تجویز کند، در حالی که کودکان برای جبران کمبود ویتامین D، باید حدود ۱۲ هفته این مکمل را مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha