وقتی قرار باشد با دست های خالی به جنگ غول عظیم الجثه ای به نام آتش بروی، آنهم در نقاطی که پر است از کوه و صخره و پرتگاه های دهشتناک و محاصره در آتش، باید جانت را کف دستت بگیری و فدای جنگل هایی کنی که متولیانش هیچ فکری برایش نمی کنند. اینبار جنگلبان جوان برای مقابله با آتش زاگرس، شهید شد.

جنگلبان جوان برای مقابله با آتش زاگرس جانش را از دست داد

به گزارش سلامت نیوز اسماعیل کریمی جنگلبان منطقه کامیاران که یکم مرداد ماه، در حال عملیات اطفای حریق در جنگل های کردستان دچار سوختگی شدید شده بود صبح امروز جان خود را از دست داد و شهید شد.

این نخستین باری نیست که جنگلبان ها و کنشگران برای خاموش کردن اتش جنگل های ایران شهید شده اند. پیش از این و در سال های گذشته، شریف باجور، ناصر، رضا، حامد و جهانبخش بهزادی، محمدجواد مختاریان، مختار خندانی، جواد امینی، یاسین کریمی، البرز زارعی، احسان عزیزی تعدادی از شهدای حین اطفای حریق زاگرس هستند که خود را برای پایداری این سرزمین فدا کردند؛ اما باز هم مسوولان نه فکری برای این بحران جدی کردند و نه دنبال راه حلی بودند.

معلوم نیست تا کی باید جوانان این سرزمین به پای بی تدبیری مدیریت های خرد و کلان فدا شوند تا چاره ای برای این بحران که همه ساله در زاگرس و البرز در حال تکرار است اندیشیده شوند.

جنگل‌های زاگرس با گستردگی در ۹ استان کشور با ۶ میلیون هکتار مساحت، ۴۰ درصد جنگل‌های ایران را تشکیل می‌دهند که حدود ۷۰ درصد تیپ گونه‌های جنگلی زاگرس را بلوط‌ها شامل می‌شوند. این جنگل ها 40 درصد آب شیرین ساکنان ایران را تامین و ذخیره می کنند و نابودی آنها می تواند باعث بحران بی آبی و سپس مشکلات اجتماعی و سیاسی در کشور شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha