معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: با هدف پیگیری تخصصی مسائل حوزه پرستاری، اداره پرستاری در ساختار بخش درمان مستقیم این معاونت احیا می‌شود.

پرستاری در معاونت درمان سازمان تأمین‌اجتماعی احیا می‌شود

به‌ گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان تأمین‌اجتماعی، علی محمودی هدف از احیای اداره پرستاری را برنامه ریزی منسجم برای ماموریت های کاری این قشر متناسب با مطالبات، محدودیت‌ها و شرایط کاری آنان دانست تا بتواند رضایت شغلی پرستاران و ارتقای بهره وری آنان را به دنبال داشته باشد.

معاون سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: وظایف بخش پرستاری در سه بخش «وظایف تخصصی، وظایف نظارتی و برنامه‌ریزی و وظایف هماهنگی عمومی» دیده شده است تا اموری چون تدوین برنامه‌های عملیاتی، تنظیم و بازنگری تفاهم‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و ارایه راهکار برای اصلاح رویه‌ها پیگیری شود.

محمودی، ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پرستاری مراکز درمانی، مشارکت در استانداردسازی شرایط فیزیکی کار و فرایندها، انجام فعالیت‌های مطالعاتی و بررسی مقایسه عملکرد کادر پرستاری را از دیگر اهداف این بخش عنوان کرد.

بیشتر بخوانید

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی احیای اداره پرستاری در ساختار بخش درمان را یکی از گام های مصوب این سازمان برای تغییرات ساختاری آن برشمرد و گفت:‌ سایر تغییرات ساختاری نیز در دستور کار است که مسیر تصویب را طی خواهد کرد.

وی یادآور شد که به دلیل کثرت همکاران در بخش پرستاری و همچنین نقش حساسی که این بخش درمانی از نظر ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و مردم دارد، این بخش با سایر بخش های معاونت درمان متفاوت است.

محمودی خاطر نشان کرد: پرستاران مطالباتی دارد که نیاز است تا گفتمانی بین این بخش از همکاران با بخش پشتیبان سازمان برقرار شود و ادبیات مشترکی به‌منظور شناخت نیازها و پاسخگویی به آنها ایجاد شود.

معاون سازمان تامین اجتماعی با یادآوری اینکه این بخش در گذشته در ساختار سازمان وجود داشت و نتایج موفق و قابل قبول نیز ثبت کرده بود، افزود: حذف این ساختار عوارضی ایجاد کرده است.

محمودی ابراز امیدواری کرد که در بازه زمانی کوتاهی بتوان تغییرات ساختاری را در سایر معاونت‌ها نهایی و برای تصویب به هیات‌مدیره سازمان ارایه شود تا تغییر ساختار سازمان امسال نهایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha