پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 373676

نتایج مطالعات نشان می‌دهد زنان مبتلا به فشار خون بالا در دوران بارداری، نسبت به زنانی که در این دوران فشار خون نرمال دارند، به مرور افت ذهنی شدیدی پیدا می‌کنند.

چک کردن فشار خون در این دوره ضروری است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین از upi، مطالعات اخیر، فشار خون بالا در دوران بارداری را با بروز مشکلات شناختی در مراحل بعدی زندگی مرتبط می‌داند. همچنین این وضعیت ممکن است به بروز خطرات شناخته‌شده‌ای همچون سکته مغزی و بیماری‌های قلبی منجر شود. فشار خون حاملگی زمانی تشخیص داده می‌شود که فشار خون در خانمی که قبل از هفته بیستم فشار خون طبیعی داشته و پروتئینوری (پروتئین اضافی در ادرار) ندارد، بالاتر از ۹۰ روی ۱۴۰ میلی‌متر جیوه باشد.

طبق نتایج این مطالعات، زنان مبتلا به پره اکلامپسی (فشار خون بالا همراه با آسیب به کلیه و دیگر اندام‌ها در دوران بارداری) ممکن است بعدها، در مقایسه با آنهایی که در بارداری صرفاً فشار خون بالا و بدون آسیب جانبی دارند، زوال شناختی بیشتری را تجربه کنند.

شرکت‌کنندگان در این مطالعه، به طور میانگین هر ۱۵ ماه یکبار در مدت پنج سال تست‌های حافظه و تفکر را انجام می‌دادند. نتایج نهایی می‌گوید که زنان مبتلا به فشار خون بالا در دوران بارداری نسبت به زنان دارای فشار خون طبیعی در این دوران و حتی زنانی که زایمان نکرده بودند، افت ذهنی بیشتری داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha