چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 373627

متخصص طب ایرانی گفت: اسفناج منبع غنی از مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها است که در جلوگیری از پیری، کاهش عملکرد سلول‌های مغزی و محافظت از سلول‌های بدن در برابر بدخیمی نقش دارد. همچنین این سبزی می‌تواند به تنظیم قند و چربی خون کمک کند.

این سبزی ضد «پیری» است

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس،اسفناج گیاه گل‌دار یک‌ساله‌ای است که به خانواده تاج‌خروسیان از جمله چغندر، برگ چغندر و کینوا تعلق داشته و گیاه بومی ایران است و به دلیل خواص اسفناج و بالا بودن درصد مواد غذایی آن کم‌کم از اوایل قرن اول میلادی به سراسر دنیا راه پیداکرده و امروزه کشت اسفناج در تمام نقاط دنیا معمول است.

اسفناج نسبت به سرمای زمستان مقاوم بوده و در دو نوع پائیزه و بهاره کاشته می‌شود. برگ اسفناج ازنظر طب سنتی کمی سرد وتر است.

از جمله خواص اسفناج می‌توان به‌سلامت قلب، مغز، چشم و درمان یبوست، کم‌خونی، فشارخون بالا و دیابت اشاره کرد. اسفناج از بروز آسم و پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

اسفناج سرشار از ویتامین B۳ است درمان خوبی برای بیماری پلاگرا است که به علت کمبود ویتامین ۳B ایجادشده و نشانه‌های آن ضعف بدن، تشنج، اختلال در دستگاه هاضمه و به وجود آمدن لکه‌های قرمز روی بدن است. همچنین برگ اسفناج منبع غنی ویتامین A,B۳,C، آهن و پتاسیم هست.

مریم تقوی، متخصص طب ایرانی با اشاره به ریشه ایرانی اسفناج و کاربردهای آن در سفره غذایی، درخصوص انتخاب و شستشوی صحیح این سبزی، عنوان کرد: اسفناج، به عنوان یکی از سبزیجات با طبع خنک، مناسب برای مصرف در فصل گرما است. در انتخاب اسفناج باید به تازگی، جوان بودن و کوتاه بودن ساقه‌های آن دقت کرد. شستشوی صحیح سبزیجات، به‌ویژه اسفناج، ضروری است. ابتدا باید سبزی را در آب گذاشت تا گل و لای آن جدا شود، سپس با مایع ظرفشویی و محلول ضدعفونی‌کننده شسته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha