دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 345505

به نظر می رسد با کاهش دما، موج جدیدی از بیماری کووید-۱۹ در اروپا در حال شکل گیری است و کارشناسان بهداشت عمومی هشدار داده‌اند که سردرگمی درباره انواع واکسن‌های موجود، احتمالا دریافت دوزهای یادآور واکسن را محدود می‌کند.

موج جدید کرونا در اروپا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، شکل‌های جدید امیکرون در راه است ،زیرسویه‌های BA.4.5 اُمیکرون که تابستان امسال به گونه‌های غالب بیماری تبدیل شدند، همچنان عامل اکثر موارد ابتلا به حساب می‌آیند، هرچند زیر سویه‌های جدیدتر اُمیکرون در حال افزایش است. مقامات سازمان جهانی بهداشت (WHO) به تازگی در اظهاراتی اعلام کردند که صدها شکل جدید اُمیکرون توسط دانشمندان ردیابی می شود.


افزایش 8 درصدی مبتلایان


داده‌های سازمان جهانی بهداشت که به تازگی منتشر شد، نشان می‌دهد با وجود کاهش چشمگیر تست‌های غربالگری، هفته گذشته تعداد مبتلایان در اتحادیه اروپا به 1.5 میلیون نفر رسید که 8درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشت. در سطح جهانی، تعداد مبتلایان همچنان رو به کاهش است.همچنین آمار بستری‌ها در بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و انگلیس طی هفته‌های اخیر افزایش یافته است.


سردرگمی تزریق دوز یادآور


واکسن‌های به روز شده کروناویروس از ماه سپتامبر در اروپا عرضه شده‌اند و دو نوع واکسن که زیر سویه BA.1 و همچنین زیرسویه‌های BA.4.5 را هدف قرار می‌دهند، در کنار واکسن‌های نسل اول در دسترس هستند.به گزارش شبکه خبری سی ان ان، مقامات اروپایی و انگلیسی جدیدترین دوزهای یادآور را فقط برای گروه‌هایی از افراد از جمله سالمندان و افرادی با سیستم ایمنی ضعیف تایید کرده اند.

به گفته کارشناسان بهداشت عمومی، آن چه مسائل را پیچیده تر می کند، انتخاب واکسن به عنوان دوز یادآور است که احتمالا به سردرگمی افراد منجر می‌شود. اما در عین حال تمایل به تزریق دوز دیگری از واکسن که برای برخی می تواند دوز چهارم یا پنجم باشد، به تدریج تضعیف می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha