رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از خطر ریزش بهمن در برخی ارتفاعات کشور در روزهای پایانی هفته خبر داد و تأکید کرد که کوهنوردان باید از انجام فعالیت‌های کوهستانی خودداری کنند.

هشدار خطر ریزش بهمن در ارتفاعات کشور طی روزهای پایانی هفته

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان اعلام کرد که در روز پنجشنبه (۳ آبان)، فعالیت موج بارشی در ارتفاعات شمال غرب، دامنه‌های البرز و سایر مناطق کوهستانی کشور ادامه خواهد داشت. این بارش‌ها شامل برف و کولاک خواهد بود و احتمال وقوع بهمن، سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در مناطق پایین‌دست وجود دارد. همچنین، ورود موج بارشی جدید از سمت غرب کشور به ارتفاعات زاگرس و گسترش آن به مناطق مرکزی و شرقی پیش‌بینی شده است.

او درباره وضعیت جوی روز جمعه (۴ آبان) گفت: شدت بارش‌ها در ارتفاعات البرز شرقی و خراسان شمالی افزایش خواهد یافت و همراه با بارش برف، کولاک و رعد و برق، خطر ریزش بهمن و سیلاب در پایین‌دست قابل توجه است. همچنین بارش‌ها با شدت کمتری در ارتفاعات زاگرس و مرکزی کشور ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد که با توجه به حجم برف تازه در ارتفاعات، خطر ریزش بهمن افزایش یافته و کاهش محسوس دما نیز می‌تواند به سرمازدگی منجر شود. مه‌آلود بودن مناطق کوهستانی، کاهش دید افقی و عمودی و افزایش سطح آب رودخانه‌ها نیز از دیگر مشکلات پیش‌بینی‌شده است.

ضیاییان در پایان نسبت به شرایط نامساعد جوی در نیمه شمالی کشور هشدار داد و از مردم خواست تا از هرگونه فعالیت مرتبط با کوهستان، از جمله کوهنوردی و دره‌نوردی، خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha