رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو در جدیدترین اظهارات خود، به خطرات ناشی از تزریق ژل‌های بدون تأییدیه این سازمان اشاره کرد و تأکید نمود که استفاده از این محصولات غیرمجاز می‌تواند عوارض جدی و غیرقابل جبرانی به همراه داشته باشد.

هشدار سازمان غذا و دارو: تزریق ژل‌های غیرمجاز می‌تواند خطرناک باشد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،شمسایی با اشاره به اهمیت مراجعه به پزشکان متخصص، بر این نکته تأکید کرد که مصرف محصولات دارای تأییدیه سازمان غذا و دارو از نظر ترکیبات، ماندگاری و ایمنی، مطابق با استانداردهای لازم است. وی خاطرنشان کرد که این محصولات استریل و قابل تجزیه در بدن هستند و عوارض جانبی آن‌ها حداقل است.

شمسایی همچنین به خطرات ناشی از تزریق ژل توسط افراد غیرمتخصص اشاره کرد و تصریح کرد که استفاده از مواد تأییدنشده می‌تواند منجر به عوارض جدی و جبران‌ناپذیر شود. وی تأکید کرد که این مسئله به‌ویژه در مواردی که تزریق تحت نظر پزشک متخصص انجام نمی‌شود، نگران‌کننده است.

رئیس اداره ملزومات دارویی، نقش سازمان غذا و دارو را در نظارت بر کیفیت و ایمنی این محصولات حیاتی توصیف کرد و گفت: "سازمان ما با صدور تأییدیه‌های لازم، به دنبال تضمین سلامت و ایمنی مصرف‌کنندگان است."

در پایان، شمسایی از مردم خواست تا در انتخاب محصولات بهداشتی و دارویی، حتماً به تأییدیه سازمان غذا و دارو توجه کنند تا از خطرات ناشی از استفاده از محصولات غیرمجاز جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha