چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 377572

گاهی تغییر آب‌ و هوایی منجر به خشکی پوست می‌شود که ناشی از سرد شدن هوا، کاهش رطوبت و وزیدن باد است و می‌تواند پوست را دچار خارش کند.

دلیل اصلی خشک شدن پوست در پاییز

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، فصل پاییز آغاز سرد شدن آب و هواست و در این شرایط پوست بدن هم دچار تغییر می‌شود.

فریبا علی‌میری، کارشناس طب ایرانی درباره تغییراتی که برای پوست در این فصل رخ می‌دهد می‌گوید: گاهی این تغییر آب‌ و هوایی منجر به خشکی پوست می‌شود که ناشی از سرد شدن هوا، کاهش رطوبت و وزیدن باد است و می‌تواند پوست را دچار خارش کند.

او درباره اصلی‌ترین علّت خشک شدن پوست دست و بدن در پاییز هم بیان می‌کند: در این فصل کاهش رطوبت پوست هم رخ می‌دهد و علاوه بر این می‌تواند به علت کاهش ترشح چربی تولید شده به‌وسیله‌ غدد پوست هم باشد. البته عوامل ژنتیکی یا کمبود برخی از مواد مغذی در برنامه‌ غذایی هم از جمله عوامل موثر در این باره هستند.

البته به تاکید این کارشناس طب ایرانی، برخی از بیماری‌ها هم می‌توانند باعث مشکل پوستی شوند از جمله کم‌کاری تیروئید و دیابت و… استفاده از برخی داروها هم از جمله دیورتیک‌ها، ضد اسپاسم‌ها و آنتی‌هیستامین‌ها هم دلیلی برای بروز خشکی و خارش پوست هستند.

علی‌میری تاکید می‌کند: خشک شدن پوست و خارش مداوم آن تا حدی آزاردهنده است اما با انجام برخی کارها و استفاده از لوسیون‌های مرطوب‌کننده می‌توان این مشکل را تا حدودی برطرف کرد و پوست لطیف و نرم حتی در پاییز داشت.

این در حالی است که پیشتر دکتر علیرضا یارقلی، متخصص طب ایرانی و عضو هیئت علمی مرکز IT دانشگاه صنعتی شریف درباره راهکار رفع خشکی پوست در پاییز به همشهری گفته بود استفاده از روغن برای مرطوب کردن پوست در این فصل بیشتر توصیه می‌شود و می‌توانید مخلوط روغن بنفشه و بادام را روی پوست دست و بدن ماساژ دهید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha