یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اختلافات خانوادگی در خانواده‌های آمریکایی به طور عمده حول محور موضوعاتی همچون مشکلات ارتباطی، کارهای خانه و مدیریت مالی می‌چرخد. این تحقیق که شامل نظرسنجی از نزدیک به 600 والدین بود، جزئیات جالبی از چالش‌های رایج بین زوج‌ها و فرزندان در سنین مختلف را فاش می‌کند و تأکید می‌کند که رسیدگی به این تنش‌ها می‌تواند به بهبود روابط و تحقق اهداف خانوادگی کمک کند.

موضوعات اصلی دعوا در خانواده‌ها چیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی نیوز یک مطالعه جدید به بررسی موضوعاتی پرداخته است که منجر به بروز اختلافات در خانواده‌های آمریکایی می‌شود. در این تحقیق، نزدیک به 600 بزرگسال که والدین حداقل یک کودک بین 4 تا 17 سال بودند، مورد بررسی قرار گرفتند.

نتایج کلیدی که از این مطالعه حاصل شد بدین صورت بود: 

  1. اختلافات زوجین: اصلی‌ترین دلیل بروز تنش در بین زوج‌ها، مشکلات ارتباطی بود. سایر موضوعات مهم در این زمینه شامل:

    • خلق و خو و رفتارهای عصبی
    • سبک‌های فرزندپروری
    • کارهای خانه
    • مدیریت مالی
  2. والدین و نوجوانان: در بین والدین و فرزندان نوجوان، نتایج نشان داد که کارهای خانه و نامرتبی اتاق‌ها منجر به بیشترین بحث‌ها می‌شود. سایر موضوعات مهم شامل استفاده از فناوری و تلفن‌های همراه بود.

  3. والدین و کودکان کوچک: در مورد والدین و کودکان کوچک‌تر، اصلی‌ترین موضوعات تنش‌زا شامل تأخیر در خواب، عدم اطاعت از دستورات و غذاهای انتخابی بود.

یکی از نویسندگان این مطالعه بیان کرده است که این مشکلات در انواع مختلف خانواده‌ها رایج است و افزود: «هر چه بیشتر بتوانیم به خانواده‌ها کمک کنیم تا با اطمینان به این نقاط تنش‌زا بپردازند، بهتر می‌توانیم به آن‌ها در رسیدن به اهداف و آرزوهایشان برای فرزندانشان و روابط زناشویی‌شان کمک کنیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha