وزیر بهداشت کشور اعلام کرد که در زمینه توزیع واکسن آنفلوآنزا نه تنها مشکلی وجود ندارد، بلکه واکسن‌های خارجی و ایرانی به داروخانه‌ها توزیع شده‌اند و زمان طلایی تزریق واکسن نیز در حال حاضر در جریان است.

وزیر بهداشت: «توزیع واکسن آنفلوآنزا بدون مشکل است»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، در حاشیه افتتاحیه همایش ملی «درس‌آموخته‌های کرونا»، در جمع خبرنگاران گفت: "مشکلی در توزیع واکسن آنفلوآنزا وجود ندارد و این واکسن‌ها، چه ایرانی و چه خارجی، در داروخانه‌ها در دسترس هستند."

وی درباره وضعیت دانشجویانی که از حضور در دانشگاه‌ها منع شده‌اند، تأکید کرد که این موضوع باید مورد بازبینی قرار گیرد. ظفرقندی افزود: "بر اساس دستور رئیس‌جمهور، پرونده این دانشجویان و اساتید برای بررسی مجدد در نظر گرفته می‌شود." او همچنین اشاره کرد که برخی اساتید و دانشجویان اقداماتی انجام داده‌اند، اما این موضوع نباید به منع دائمی حضور آن‌ها در دانشگاه‌ها منجر شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به سؤالی درباره تعیین تکلیف وضعیت معاونت‌های وزارت بهداشت گفت: "برای انتصاب معاونت‌ها باید مسیری مشخص طی شود. انتخاب معاونان باید بر اساس روال معین و بر مبنای شاخص‌های مشخص صورت گیرد." او تصریح کرد که افرادی که برای این سمت‌ها در نظر گرفته شده‌اند، باید بر اساس شاخص‌های تعیین شده رتبه‌بندی شوند و سپس مرحله استعلام قانونی آغاز خواهد شد. ظفرقندی انتظار دارد که انتخاب معاونت‌ها در یک یا دو هفته آینده نهایی شود.

در پاسخ به سؤالی درباره برنامه وزارت بهداشت برای تأمین واکسن آنفلوآنزا، وزیر بهداشت اعلام کرد: "زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا از سه هفته پیش آغاز شده و تا سه هفته آینده ادامه خواهد داشت. تا به امروز گزارشی مبنی بر کمبود واکسن دریافت نکرده‌ایم."

وی افزود: "اگرچه ممکن است برخی داروخانه‌ها واکسن آنفلوآنزا را تمام کرده باشند، اما گزارشی از کمبود واکسن به ما نرسیده است. هیچ مشکلی در زمینه توزیع واکسن وجود ندارد و ما موضوع توزیع را پیگیری خواهیم کرد."

ظفرقندی همچنین به ادعای برخی داروخانه‌ها مبنی بر اینکه به هر داروخانه چهار سهمیه واکسن آنفلوآنزا داده می‌شود، پاسخ داد و گفت: "این ادعا صحت ندارد."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha