میدری با بیان اینکه : «آقای پزشکیان آمده تا ما دوره جدیدی آغاز کنیم.» خاطر نشان کرد :« ما یا از تاریخ درس می گیریم و آینده ای نو می سازیم یا اسیر تاریخ می شویم و آینده را ویران می کنیم.»

آینده ای نو می سازیم

میدری در جلسه بررسی صلاحیت وزرا در مجلس گفت : هفته پیش در کمیسیون‌های مختلف حضور یافتم؛ در آنجا مساله اصلی نه کارآمدی بنده و برنامه‌ها که حواشی «مجلس ششم» بود.

احمد میدری گزینه پیشنهادی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت :اصلاح‌طلبان فرزندان ایران هستند و برخاسته و وفاداران به انقلاب هستند. سیاست ما نباید حذف باشد.با اقدامات سیاسی نمی‌شود وفاق ملی انجام داد.

احمد میدری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر پژوهشگر بودم و در دانشگاه فعالت نموده‌ام. منازعات بین تحول خواهان از انقلاب مشروطه تاکنون در کشور وجود داشته است. در وفاق ملی مشکلات داشته ایم و بین برادران اختلافات وجود داشته است.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی برقراری عدالت اجتماعی را از برنامه‌هایش برشمرد و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ۵۵۰ شرکت دارد و وزراتخانه‌ای که بخواهد برای این شرکت‌ها مدیریت انتخاب کند از برقراری عدالت و وظایفش باز می‌ماند.

وی افزود: هر فسادی در این شرکت‌ها به سرمایه‌های اجتماعی آسیب می‌زند؛ در برنامه هفتم مقرر شده که این وزراتخانه سهام مدیریتی این بنگاه ها را واگذار کند تا با حفظ مالکیت بخشی از سهام مدیریتی آن ها را بدهد.

میدری با بیان اینکه متعهد به اجرای برنامه هفتم است، گفت: با اجرای این قانون، وزرات تعاون از متصدی بنگاه دار تبدیل به سیاست گذار می شود.

وی افزود: هر فسادی در این شرکت‌ها منتشر می‌شود، به سرمایه‌های اجتماعی آسیب می‌زند و یغماگر روحیه ملی ایرانیان است. امروز نابرابری در تهران و شهرها موجب مشکل برای تهران و کل ایران شده است. سرانه شهرداری تهران ۶ برابر شهرهایی مثل اصفهان و مشهد و ۱۰ برابر شهری مثل آبادان است. یعنی کسی که به تهران پا می‌گذارد، ۱۰ برابر آبادان از یارانه‌های شهرداری بهرمند می‌شود. گرانی مسکن، ترافیک و آلودگی به خاطر این تمرکز بیش از حد به وجود آمده است.

وی گفت: این وزارتخانه مدعی العموم فقرا است و برابری در آموزش و سلامت عین کارآمدی است. اشتباه بزرگی مرتکب شدیم و وزارت آموزش و پرورش ما از آمریکا خصوصی‌تر است. امنیت بهداشت و آموزش سه وظیفه‌ای است که هیچ وقت دولت‌ها به بخش خصوصی واگذار نمی‌کنند.

میدری تصریح کرد: در مورد سیاست کلی جمعیت، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، سالمندی و پیر شدن جمعیت را یکی از مسائل اصلی ایران و همه کشورها می‌داند. موظف می‌دانم که بر اساس قانون جوانی جمعیت و برنامه هفتم توسعه اقدامات لازم را انجام دهم.

میدری گفت: « به عنوان یک اقتصاد دان شوک جمعیتی دهه شصت را بدون نگاه ارزشی بررسی کرده ام چنانچه در آن زمان با بحران مدرسه روبرو بوده‌ایم و توانستیم ۶ میلیون جمعیت دانش آموزی را به ۱۳ میلیون تبدیل کردیم که جزو افتخارات ما است.»

وی خاطر نشان کرد :« کتابی با عنوان توانمندسازی فقرا است که ۱۰۰۰ نفر در تدوین این کتاب دخیل بوده‌اند تمام تجارب جهانی را جمع‌آوری کرده‌اند و هیچ ربطی با سند ۲۰۳۰ ندارد و هر اطلاعاتی که از ما هم گرفته‌اند هیچگاه به خارج از کشور ارسال نکرده‌ایم.»
وی بیان کرد: آیین نامه حمایت از معلولان و هسمان سازی حقوق را در معاونت مربوطه پیگیری کردم؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان قانون است و باید اجرا شود.

احمد میدری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت : با ایجاد تشکل‌های مدنی زندگی جمعی متفاوتی خواهیم داشت. مسائل اختلافی را نه در تریبون مجلس و نشریات بلکه در میز مذاکره باید بنشینیم و گفتگو کنیم

میدری با بیان اینکه : «آقای پزشکیان آمده تا ما دوره جدیدی آغاز کنیم.» خاطر نشان کرد :« ما یا از تاریخ درس می گیریم و آینده ای نو می سازیم یا اسیر تاریخ می شویم و آینده را ویران می کنیم.
وی افزود :« ما می توانیم در کنار هم یک دوره جدیدی آغاز کنیم .بر اساس اهدافی که نظام تایید کرده و رهبری مهر تایید بر آن زده نمی توانیم اختلاف داشته باشیم ولی در شیوه ها اختلاف داریم. من نمی توانم مثل بعضی از دوستان بشوم، ما متفاوت هستیم این تفاوت ها قدرت نظام جمهوری اسلامی است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha