دکتر محمد رئیس زاده در نشست خبری روز خبرنگار درباره اولویت های وزیر بهداشت با بیان اینکه :«پرداختن به جوانان جامعه پزشکی و فارغ التحصیلان جوان دغدغه وزیر باید باشد.»خاطر نشان کرد :«پرداختن جدی به حوزه نیروی انسانی در حوزه سلامت اولویت مهمی است که مورد غفلت قرار گرفته است.»

اولویت های وزیر بهداشت از دیدگاه نظام پزشکی

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، دکتر محمد رئیس زاده در نشست خبری روز خبرنگار درباره اولویت های وزیر بهداشت جدید گفت:«در حوزه بهداشت و درمان، اسناد بالادستی ملاک عمل وزیر بهداشت جدید قرار گیرد و خارج از این برنامه ها اقدامی صورت نگیرد. همچنین پرداختن به بهداشت و پیشگیری و سلامت مردم بر اساس شاخص ها باشد نه براساس اخبار زرد و تبلیغات پروپاگاندای.»

وی در ادامه گفت:« پرداختن جدی به حوزه نیروی انسانی در حوزه سلامت اولویت مهم دیگری است که به میزان زیادی مورد غفلت قرار گرفته است. همچنین رفع دغدغه های مردم در حوزه بهداشت و درمان اولویت دیگری است که اگر کسی بیمار شد دغدغه دسترسی، امکانات و تجهیزات و دارو و هزینه را نداشته باشد.»

وی گفت:«پرداختن به جوانان جامعه پزشکی و فارغ التحصیلان جوان باید دغدغه وزیر باشد و نباید وضعیت آنها با اساتید مقایسه شود.»


وی با بیان اینکه مداخلات غیرمجاز هم سلامت مردم را به خطر می اندازد و هم هم عملکرد جامعه پزشکی را به خطر می اندازد، گفت:« نظام پزشکی وظیفه برخورد مستقیم با تبلیغات غیرمجاز ندارد. حجم سایت ها و تبلیغات بسیار زیاد است. بهترین راه تدوین قوانین و واکسینه کردن مردم در برابر این تبلیغات است که باید بدانند نباید به این تبلیغات اعتماد کنند. بنای این تبلیغات کلاهبرداری است. در مجلس دوره قبل موفق به تدوین قوانین در این زمینه نشدیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha