رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه اولویت مجلس و کمیسیون بهداشت باید اجرای برنامه هفتم توسعه باشد گفت: اگر وضعیت دارو به شکل فعلی تداوم یابد طی دو ماه آینده بحرانی خواهد شد.

رییس جمهور اجرای قانون و برنامه هفتم توسعه را عملی کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، حسینعلی شهریاری با بیان اینکه اجرای قانون برنامه هفتم توسعه باید مهمترین اولویت مجلس و کمیسیون بهداشت مجلس باشد گفت: پیگیری اجرای تکالیف و راهبردهای نظام سلامت در برنامه هفتم در دستور کار کمیسیون قرار دارد و مطالبه اصلی ما است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: رئیس جمهور به طور مداوم بر اجرای قانون و برنامه هفتم توسعه تاکید داشته و دارد و ما هم از ایشان به صورت جدی می خواهیم این وعده خود را عملی و اجرایی کند، اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع یکی از راهبردی ها و تکالیف مهمی است که در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده و ما باید به جد اجرای آنها را پیگیری کنیم.

وی در پایان افزود: در حوزه دارو با مشکلات جدی مواجه هستیم، اگر مشکلات حوزه دارو و کمبودهای دارویی رفع نشود به طور قطع در دو ماه آینده با مشکل جدی مواجه خواهیم شد البته در مورد تامین و تهیه تجهیزات مصرفی پزشکی هم با مشکل مواجه هستیم و اگر بخواهیم تامین ارز تجهیزات پزشکی را از تالار دوم که حدود 45 هزار تومان است اجرایی و عملیاتی کنیم بخش دولتی و خصوصی نمی توانند مشکلات حوزه سلامت را رفع کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha