مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تاکید کرد: اهدا و نذر خون در ماه‌های محرم و صفر عملی خداپسندانه است که باید در دیگر روزهای سال نیز ادامه پیدا کند. مردم اصفهان بدانند که در حال حاضر، به گروه‌های خونی منفی بیشتر نیازمندیم.

پویش اهدای خون و نیاز به گروه‌های خونی منفی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،کیان دهراب‌پور اظهار کرد: مردم اصفهان، همانند همۀ مردم ایران، به پویش اهدای خون «فرهنگ حسینی، نذر عاشقان» پیوسته‌اند. این پویش مانند هر سال از اول محرم تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

او با تأکید بر اینکه مردم، نهادها، ادارات و سازمان‌های مختلفی در برپایی این پویش نقش دارند، افزود: از مردم درخواست می‌کنم که در این عمل خداپسندانه و در مدتی که انگیزه و اشتیاق خوبی فراهم است، به مراکز انتقال خون مراجعه کنند؛ چنان‌که همواره نیز در لحظه‌های حیاتی نقش خود را ایفا کرده‌اند.

مدیرکل انتقال خون اصفهان از ضرورت حضور پویا و پرشور مردم به‌منظور اهدای خون گفت و توضیح داد: نیاز به خون و فرآورده‌های خون همیشگی است، اما مراکز خون‌گیری در این روزها به‌طور ویژه آمادگی استقبال از مردم را دارند. این مراکز در طول دو ماه پذیرای اهداکنندگان خواهند بود.

دهراب‌پور با بیان این نکته که ادارات، سازمان‌ها و نهادها با هماهنگی از طریق روابط عمومی انتقال خون اصفهان می توانند برای اهدای خون حاضر شوند، مراکز فعال در شهر اصفهان را برشمرد: مرکز اهدای خون خواجو در دهۀ محرم و از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۸ در خدمت مردم است. مرکز اهدای خون شهید حججی نیز در همین ایام و روزهای فرد از ۷:۳۰ الی ۱۲:۳۰ فعالیت دارد.

او سپس به مهم‌ترین نیازمندی‌های انتقال خون در اصفهان اشاره و تبیین کرد: امروز، ۲۰ تیر ۱۴۰۳، ذخیرۀ خون استان ۲۴۴۱ واحد معادل ۶ روز و در شهرستان ۱۵۹۰ یعنی معادل حدوداً ۴ روز است. کسانی که قصد پیوستن به پویش و اهدای خون را دارند، توجه داشته باشند که در حال حاضر به گروه‌های منفی، یعنی A منفی، O منفی، B منفی نیاز جدی‌تریم داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha