فشارها و استرس باعث تغییر در شیمی بدن انسان شده است

افزایش بیماری‌های قلبی در میان جوانان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،یک متخصص قلب گفت سکته قلبی در بین جوانان افزایش یافته و به‌طور کل ابتلا به این بیماری نسبت به بیماری‌های دیگر بیشتر شده است.

محمدعلی یوسف‌نیا متخصص قلب بیان کرد: «بیماری‌های قلبی همیشه جزء اولین دلایل مرگ‌ومیر در سراسر جهان بوده است. این موضوع قبل از آنکه علم پزشکی به این اندازه پیشرفت کند و حتی امکاناتی برای تشخیص به وجود بیاید، جزو اولین دلایل مرگ بوده اما امروزه کمی کاهش یافته است.»

وی افزود:‌ «هر مشکلی که در زندگی برای افراد در جامعه پیش می‌آید، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. امروزه فضای‌مجازی و دسترسی به همه اطلاعات، فضای استرس را بین مردم افزایش داده است. همه مردم توقع دارند در زندگی تفریح کنند و اوقات را به خوشی بگذرانند ولی وقتی این چنین نمی‌شود، زمان به ناراحتی و فشار سپری می‌شود.»

یوسف‌نیا ادامه داد:‌ «این موضوع صرفا در ایران نبوده و همه مردم در جهان، فشار زیادی را تحمل می‌کنند. فشارها و استرس که امروزه در جهان وجود دارد باعث شده تا شیمی بدن افراد به طور کلی تغییر کند.»

این متخصص بیان کرد: «علاوه بر این تغذیه با قدیم متفاوت شده است و مردم هیچ کنترلی بر روی مواد مصرفی مثل روغن ندارند. این سبک در تغذیه باعث می‌شود تا بیماری‌های قلبی عروقی، کلسترول و قندخون افزایش بیابد. همچنین مشکلات محیطی نیز بسیار اثرگذار است.»

وی درباره آمار سکته قلبی بین جوانان در کشور، گفت:‌ «آمار دقیقی در دست نیست اما سکته قلبی بین جوانان افزایش یافته و به‌طور کل این بیماری نسبت به بیماری‌های دیگر بیشتر شده است. مصرف مواد مخدر و سیگار یا مشکلات دیگر می‌تواند علت این اتفاق باشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha