شهریاری: مسؤولان اسامی نمایندگان متخلف را اعلام کنند

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:اگر سفارش خاصی از برخی نمایندگان مجلس به سازمان غذا و دارو اعلام شده، این نهاد نام نماینده و درخواست وی را به‌طور شفاف اعلام کند.

به گزارش سلمت نیوز به نقل از فارس، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، شهریاری در مورد اظهارات رئیس سابق سازمان غذا و دارو گفت: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان هیچ‌گونه شرکت دارویی ندارند و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی و دولتی که اعلام می‌کنند نمایندگان به دنبال فشار آوردن به سازمان غذا و دارو یا رانت‌خواری هستند، اسامی این نمایندگان را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه چنین سخنانی توهین به شأن نماینده‌های مجلس است، گفت: مسؤولان به‌طور شفاف درخواست‌های غیرطبیعی نمایندگان را اعلام کنند. معمولاً نمایندگان، سازمان غذا و دارو را برای انجام درخواست‌های مردم و تأمین دارو تحت فشار قرار می‌دهند که این موضوع طبیعی بوده و رفع مشکلات مردم وظیفه نماینده است.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: اگر سفارش خاصی از برخی نمایندگان به این سازمان اعلام شده، سازمان غذا و دارو نام نماینده و درخواست وی را به‌طور شفاف اعلام کند.

*پیگیری تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو

شهریاری در پاسخ به این پرسش که وضعیت تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو در چه مرحله‌ای قرار دارد، توضیح داد: این موضوع در حال پیگیری است و تغییرات سازمان غذا و دارو باعث شد این روند با کندی پیش رود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بسیاری از تحقیق و تفحص‌های انجام‌شده در مجلس به سرانجام نرسیده است و آنهایی که به سرانجام رسیده به قوه قضائیه ارجاع داده شده و باید از این طریق پیگیری شوند.

وی با اشاره به حضورش در ۴ دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در این دوره‌ها تاکنون گزارشی از قوه قضائیه در خصوص نتایج تحقیق و تفحص به مجلس ارائه نشده است. به همین دلیل معتقد هستم در بسیاری از مواقع تحقیق و تفحص‌ها وقت زیادی را از مسئولان و نمایندگان می‌گیرد و هزینه‌های زیادی را بر بودجه مجلس تحمیل می‌کند و نتیجه‌ای در پی ندارد.

شهریاری در پایان گفت: بهتر است تخلفات سازمان غذا و دارو توسط وزیر رسیدگی و پیگیری شود و امیدواریم با ایجاد قرارگاه در این سازمان تخلفات به پایان برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha