به گفته اداره مبارزه با مواد مخدر و اپیدمیولوژیست‌هایی که در مورد مصرف تفریحی مواد مخدر مطالعه می‌کنند، پودری به نام «کوکائین صورتی» که از گروهی چرخشی از مواد مخدر تشکیل شده، به ماده‌ای خطرناک با محبوبیت فزاینده در کلوب‌های آمریکایی در شهرهای مختلف ایالات متحده تبدیل شده است.

افزایش خطرناک آمار مصرف ماده مخدر «کوکائین صورتی»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات آنلاین از نیویورک تایمز، به گفته اداره مبارزه با مواد مخدر و اپیدمیولوژیست‌هایی که در مورد مصرف تفریحی مواد مخدر مطالعه می‌کنند، پودری به نام «کوکائین صورتی» که از گروهی چرخشی از مواد مخدر تشکیل شده، به ماده‌ای خطرناک با محبوبیت فزاینده در کلوب‌های آمریکایی در شهرهای مختلف ایالات متحده تبدیل شده است.

به گفته کارشناسان، اکثر نمونه‌های این معجون حاوی حداقل یک داروی محرک و یک داروی افسردگی است.

کوکائین صورتی شامل کتامین، یک بیهوش کننده تجزیه کننده با اثرات توهم زا، و سایر مواد مخدر مانند اکستازی، مت آمفتامین، مواد افیونی و مواد روانگردان مانند نمک حمام است.

به گفته لیندا کوتلر که روی مخدرهای ارزان قیمت در دانشگاه فلوریدا تحقیق می‌کند،ارزانی باعث محبوبیت آن شده است.

جوزف پالامار، دانشیار دانشگاه نیویورک لانگون هلث که در مورد داروهای مهمانی تحقیق می‌کند، گفت که اصطلاح "کوکائین صورتی" به خودی خود یک نام اشتباه است، زیرا کوکتل به ندرت حاوی کوکائین است.

این نام احتمالاً از این واقعیت ناشی می‌شود که کوکائین صورتی به صورت پودر فروخته می‌شود و با رنگ‌های خوراکی به رنگ صورتی در می‌آید.

دکتر دیوید ای نیکولز، فارماکولوژیست در دانشگاه پردو که بر روی مواد توهم زا مطالعه می‌کند، می‌گوید: «این شیمیدانان زیرزمینی و مانند او، سعی می‌کنند چیزی را ارائه کنند که فکر می‌کنند مردم دوست دارند و "خدا می‌داند که چه آثاری خواهد داشت."

این ماده مخدر در ماه سپتامبر در ایالات متحده طرفداران فزاینده‌ای داشته است. اداره مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که توزیع کوکائین صورتی در حال افزایش است و بیشتر به صورت آنلاین و از طریق شبکه‌های اجتماعی فروخته می‌شود.

در یک ارزیابی ملی از تهدیدات مواد مخدر در سال جاری، مشخص شد کارتل سینالوآ در مکزیک به طور فزاینده‌ای در حال تولید و قاچاق کوکتل این نوع مخدر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha