سید محمد جمالیان، رئیس کمیته پرستاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در نشست اخیر این کمیته از روند کند تحقق مطالبات پرستاران انتقاد کرد و خواستار تسریع در اقداماتی شد که بیش از دو ماه پیش وعده داده شده بودند. وی تأکید کرد که هیچ کار مثبتی در این زمینه صورت نگرفته و شرایط پرستاری کشور نیازمند توجه فوری است.

انتقاد جمالیان از عدم تحقق وعده‌ها به پرستاران: نمایندگان مجلس در جست‌وجوی راه‌حل

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،جمالیان در ادامه صحبت‌های خود به کمبود شدید پرستار در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: «امروزه با کمبود جدی پرستار مواجه هستیم و نسبت پرستار به تخت بیمارستانی مطلوب نیست. به طور میانگین به ازای هر تخت بیمارستانی فقط ۰.۸ پرستار داریم، در حالی که استاندارد آن ۱.۸ پرستار است.» این وضعیت به وضوح بیانگر نیاز فوری به جذب پرستاران جدید است.

وی همچنین از پیگیری‌های انجام‌شده برای جذب و استخدام پرستاران خبر داد و افزود: «به دلیل افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی و بازنشستگی تعدادی از پرستاران، باید سالانه ۱۰ هزار پرستار به کادر درمان اضافه شود، اما چنین اقدامی تاکنون صورت نگرفته است.»

جمالیان از برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌های کارشناسی با حضور مسئولان مرتبط خبر داد و گفت: «این نشست‌ها برای پیگیری جذب و استخدام نیروی پرستاری بسیار ضروری است.»

رئیس کمیته پرستاری همچنین به مشکلات مربوط به اضافه‌کاری و حقوق پرستاران اشاره کرد و گفت: «رقم اضافه‌کاری پرستاران بسیار پایین است و لازم است این مبلغ به دو تا سه برابر افزایش یابد.»

وی یادآور شد که با وجود مصوبه‌ای که به تصویب رسید، پرداخت حقوق و مزایا به دانشگاه‌ها به درستی انجام نشده و این موضوع باید به سرعت اصلاح شود.

جمالیان با تأکید بر اینکه مجلس در این زمینه با هیچ دستگاهی تعارف ندارد، تصریح کرد: «ما به عنوان نمایندگان مردم باید از همه ابزارهای نظارتی برای تحقق مطالبات پرستاران استفاده کنیم.»

وی ابراز امیدواری کرد که تا ۱۷ آبان، مصادف با روز پرستار، بتوانند خبرهای مثبتی به پرستاران ارائه دهند تا از خستگی و فشارهای کاری آنان کاسته شود.

در نهایت، رئیس کمیته پرستاری اعلام کرد که هفته آینده نشستی در کمیسیون بهداشت و درمان با حضور مسئولان عالی‌رتبه برای بررسی وضعیت پیگیری مطالبات پرستاران برگزار خواهد شد. او به عنوان نماینده این قشر، متعهد به پیگیری حقوق و خواسته‌های آنان است تا از این طریق نه تنها شرایط کاری پرستاران بلکه کیفیت خدمات درمانی به مردم نیز بهبود یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha