رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از احتمال بارش پراکنده در برخی مناطق شمال و شمال غرب کشور تا فردا (۲۹ مهر) خبر داد و وضعیت جوی ناپایدار را در روزهای آینده پیش‌بینی کرد.

بارش پراکنده در شمال و شمال غرب کشور؛ کاهش دما و وزش باد شدید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان اعلام کرد که امروز (۲۸ مهر) در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود. این بارش‌ها به دلیل شرایط جوی ناپایدار ادامه خواهند داشت.

وی افزود: "یکشنبه (۲۹ مهر) ابرناکی و رگبار پراکنده در مازندران، گیلان، شرق اردبیل و غرب گلستان ادامه خواهد داشت." همچنین در شمال غرب دامنه‌های زاگرس، جنوب غرب و غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز، شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران، افزایش ابر و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان، "دوشنبه (۳۰ مهر) بارش در سواحل دریای خزر و اردبیل تشدید خواهد شد." این بارش‌ها علاوه بر این مناطق، در شمال آذربایجان شرقی و غربی، ارتفاعات البرز مرکزی و خراسان شمالی نیز ادامه خواهد داشت. در ارتفاعات، بارش برف و وزش باد شدید نیز پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس جوی همچنین اعلام کرد: "از یکشنبه تا پایان هفته کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور انتظار می‌رود." دریای خزر نیز تا روز سه‌شنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

در رابطه با وضعیت جوی تهران، ضیاییان گفت: "فردا (۲۵ مهر) آسمان تهران صاف تا کمی ابری خواهد بود، با وزش باد و گاهی وزش باد شدید." حداقل و حداکثر دما در تهران ۱۶ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. پس از آن، روز بعد، آسمان کمی ابری تا قسمتی ابری خواهد بود و احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در پایان اشاره کرد که شهرکرد با کمینه دمای ۲- و ۱- درجه سانتی‌گراد سردترین و اهواز با بیشینه دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مرکز استان‌ها خواهد بود.

با توجه به این پیش‌بینی‌ها، شهروندان به ویژه در مناطق در معرض بارش، باید احتیاط‌های لازم را در نظر بگیرند و آماده تغییرات جوی باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha