درحالیکه رهبر انقلاب توصیه ای اکید مبنی بر عدم دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات دولتی، مقامات و کارشناسان حوزه سیاست دارد به گفته علی تاجر نیا عده ای از نمایندگان مجلس به وزیر بهداشت برای عزل و نصب ها فشار می آورند.

فشار نمایندگان مجلس به وزیر بهداشت در انتصابات

در پی اظهارات رهبر انقلاب مبنی بر عدم دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات دولتی، مقامات و کارشناسان حوزه سیاست تأکید کردند که چنین دخالت‌هایی نه تنها خلاف اصل تفکیک قوا است، بلکه می‌تواند به آسیب‌های جدی در نظام اداری کشور منجر شود. رهبری معظم در این باره خاطرنشان کردند که نمایندگان باید به وظایف خود در قانون‌گذاری و نظارت بپردازند و از فشارهای نادرست بر وزرا و دولت برای تحمیل نظرات و افراد خود خودداری کنند.

وزیر بهداشت به‌عنوان مسئول کلان سیاست‌گذاری و مدیریت در حوزه بهداشت و درمان، باید بتواند تیم مدیریتی خود را به گونه‌ای انتخاب کند که با یکدیگر هم‌راستا باشند و اهداف مشترکی را دنبال کنند.وقتی که وزیر بهداشت مسئولیت انتخاب معاونت‌ها را بر عهده دارد، در برابر عملکرد آنها نیز بیشتر پاسخگو خواهد بود.

حالا علی تاجرنیا از فشار نمایندگان مجلس برای انتصاب گزینه های مورد نظر خود در سمت های مخالف وزارت بهداشت پرده برمیدارد . وی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت :نمایندگان محترم مجلس،به اصل تفکیک قوا و سفارش مؤکد رهبری احترام گذاشته و در امر عزل و نصب ها ورود نکنند دکتر ظفرقندی همانگونه که گفته اند،دخالت سیاست در امر سلامت را حرام میدانند. اجازه دهید وزیر محترم نفرات مورد نظر خود را بکار گیرند تا سلامت مردم در گروکشی های سیاسی ذبح نشود.

 دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها، نه تنها به حفظ سلامت نظام اجرایی کمک نمی‌کند، بلکه می‌تواند به اعتماد عمومی نسبت به  دولت و دستگاه‌های اجرایی نیز آسیب برساند.بسیاری از کارشناسان، دخالت‌های سیاسی در عرصه سلامت و خدمات عمومی را مضر و غیرقابل قبول می‌دانند.

از طرف دیگر دخالت نمایندگان در انتصابات می‌تواند مانع از ایجاد تغییرات و نوآوری‌های ضروری در سیستم بهداشت و درمان شود. وزیر بهداشت باید بتواند افرادی را که دارای دیدگاه‌های نوآورانه و توانایی تغییر وضعیت موجود هستند، انتخاب کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha