حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، از پیگیری علت نایاب شدن داروهای فاکتور 9 بیماران هموفیلی از سازمان غذا و دارو خبر داد و تأکید کرد که به گفته رئیس این سازمان، مشکلی در دسترسی به داروها وجود ندارد.

پیگیری نایابی داروهای فاکتور 9 بیماران هموفیلی توسط رئیس کمیسیون بهداشت مجلس

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، از پیگیری‌های انجام‌شده در خصوص نایاب شدن داروهای فاکتور 9 برای بیماران هموفیلی خبر داد. او به اظهارات رئیس هیئت مدیره کانون هموفیلی ایران اشاره کرد که نسبت به مشکلات دسترسی به این داروها ابراز نگرانی کرده بود.

شهریاری افزود: «حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو، در صحبت‌های خود اعلام کرد که هیچ مشکلی برای دسترسی به دارو برای بیماران وجود ندارد. اما اگر موارد خاصی از عدم دسترسی وجود دارد، لازم است که این موارد به سازمان غذا و دارو اطلاع داده شود تا به‌سرعت اقدام لازم صورت گیرد.»

او با تأکید بر اهمیت حمایت از بیماران خاص، تصریح کرد: «کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همواره از بیماران حمایت می‌کند و تأکید داریم که نباید در مسیر دسترسی بیماران به دارو، به ویژه بیماران خاص، هیچ مشکلی پیش بیاید. لذا از بیماران و مردم درخواست می‌کنیم در صورت بروز هرگونه مشکل، ما را در جریان قرار دهند تا بتوانیم از طریق مسئولان مربوطه پیگیری کنیم.»

این اظهارات نشان‌دهنده عزم کمیسیون بهداشت مجلس در جهت تأمین نیازهای دارویی بیماران خاص و پیگیری مشکلات موجود در این زمینه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha