در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها، وزیر بهداشت محمد رضا ظفرقندی به انتقاد از مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش در رشته پزشکی پرداخت و بر لزوم توجه به کیفیت آموزش و زیرساخت‌های دانشگاهی تأکید کرد. او هشدار داد که بی‌توجهی به این مسائل می‌تواند آسیب جدی به سلامت جامعه وارد کند.

وزیر بهداشت: افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی بدون زیرساخت، تهدیدی برای سلامت مردم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور، که با حضور رئیس‌جمهور در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، وزیر بهداشت محمد رضا ظفرقندی با انتقاد از افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی در دانشگاه‌ها گفت: "طی چهار سال گذشته نزدیک ۱۰۰ درصد افزایش ظرفیت در دانشگاه‌ها داشته‌ایم، اما این افزایش بدون تجهیز و ارتقای زیرساخت‌ها برای پیشرفت علم صورت گرفته است."

ظفرقندی بر لزوم توجه به عدالت آموزشی در کشور تأکید کرد و گفت: "کیفیت تحصیل در دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیار مهم است. دانشجویان این دانشگاه‌ها در آینده با جان مردم سروکار دارند و بی‌توجهی به کیفیت می‌تواند به سلامت جامعه آسیب جدی وارد کند."

او افزود که نیاز است فرآیند پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ها مورد بازبینی قرار گیرد و گفت: "ما در کشور دانشجویان بسیار هوشمند و پرتلاشی داریم. اگر عدالت آموزشی در ورود به دانشگاه‌ها محقق نشود، نخبگان خود را از دست خواهیم داد."

وزیر بهداشت با اشاره به وجود ۲۴۵ هزار دانشجو در دانشگاه‌های وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد که ۵۷ درصد از این دانشجویان خانم و ۴۳ درصد آقایان هستند.

ظفرقندی بر اهمیت تأمین عدالت آموزشی در ورود به دانشگاه تأکید کرد و گفت: "در این چهار سال، در افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها هیچ توجهی به تجهیزات و زیرساخت‌ها نشده است. نیاز به بازبینی جدی در این زمینه وجود دارد."

وی همچنین بر ضرورت فعال‌سازی دیپلماسی علمی برای باقی ماندن در مرزهای دانش تأکید کرد و گفت: "برای ادامه حضور در عرصه‌های علمی، باید با دانشگاه‌های مطرح جهانی کنفرانس‌ها و دوره‌های علمی برگزار کنیم."

این اظهارات وزیر بهداشت در حالی مطرح می‌شود که جامعه دانشگاهی و پزشکان در انتظار بهبود شرایط آموزشی و زیرساخت‌های علمی هستند تا بتوانند به نحو احسن به خدمت‌رسانی به مردم بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha