جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 377932

همه ما در برهه‌ای از زندگی خود، از چیزی عبور می‎کنیم که عمیقاً ما را تغییر می‎دهد؛ نقل مکان کردن، ایجاد شبکه حمایت از خود، شغل یا رابطه جدید و کشف دوباره خود، می‌تواند در دوباره ساختن زندگی کمک کننده باشد.

چند راهکار مهم برای رهاشدن از سوگواری و غم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات آنلاین، همه ما در برهه‌ای از زندگی خود، از چیزی عبور می‎کنیم که عمیقاً ما را تغییر می‎دهد.

طلاق، ورشکستگی، مرگ یکی از عزیزان، تصادف یا بیماری؛ این وقایع ممکن است باعث شود ما احساس گمراهی کنیم و در مورد اینکه چه کسی هستیم و چه می‌خواهیم نامطمئن باشیم.اما نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که شما تنها نیستید و مهم نیست چه چیزهایی را از جمله سن از سر گذرانده‌اید؛ چراکه همیشه می‌توانید زندگی خود را بازسازی کنید.

بازسازی خود از برخی جهات به معنای شروع از نقطه صفر می‌تواند باشد. این فرصتی است برای درس گرفتن از گذشته و ایجاد یک زندگی رضایت بخش‌تر.

مهم است که به خودتان اجازه دهید بعد از یک رویداد مهم احساسات واقعی خود را درک کنید. سعی نکنید آن را در بطری کنید. وانمود نکنید که همه چیز خوب است.

اما به گذشته نپردازید چراکه مانع از رفتن به جلو می‌شود.

این بدان معناست که شما باید راهی برای رها کردن گذشته و تمرکز بر زمان حال پیدا کنید.

خودگویی منفی را متوقف کنید

داشتن افکار منفی پس از یک رویداد تغییر دهنده زندگی معمول است. اما مهم است که به یاد داشته باشید که این افکار فقط ذهن شما هستند که سعی می کنند از شما در برابر درد بیشتر محافظت کنند. آنها بر اساس واقعیت نیستند.

روی نقاط قوت خود تمرکز کنید

طبیعی است که بعد از یک رویداد سخت روی نقاط ضعف خود تمرکز کنید. اما در عوض، سعی کنید بر نقاط قوت خود تمرکز کنید. در چه کاری خوب هستید؟ از انجام چه کاری لذت می برید؟

از جای کوچک شروع کنید

بازسازی خود می‌تواند کاری طاقت فرسا باشد. اما به یاد داشته باشید: لازم نیست این کار را یکجا انجام دهید. در عوض، از جای کوچک شروع کنید.

با خودت صبور باش

به خودتان زمان بدهید تا زندگی خود را ذره ذره از نو بسازید. درک کنید که در طول مسیر فراز و نشیب هایی وجود دارد، اما تا زمانی که به حرکت ادامه دهید، خوب خواهید بود.

دوباره کشف کن که چه کسی هستی

گاهی اوقات ما متوجه می‌شویم که واقعاً چه کسی هستیم و چه چیزی را دوست داریم. برای کشف مجدد علایق خود وقت بگذارید.

آن را به عنوان یک تجربه یادگیری ببینید

در حالی که به طور طبیعی ترجیح می‌دهید یک تجربه دشوار را فراموش کنید، آن را به عنوان یک فرصت یادگیری ببینید. این در واقع می‌تواند به شما کمک کند تا زمانی که خود را بازسازی می‌کنید، با گذشته خود صلح کنید.

یک سیستم پشتیبانی بسازید

داشتن یک شبکه حمایتی از دوستان و خانواده برای تکیه بر آنها، به خصوص در مواقع سخت، مهم است. اگر آن را ندارید، سعی کنید با انجمن‌ها و انجمن‌های آنلاین ارتباط برقرار کنید.

به خودت متعهد باش

متعهد شدن به یک شغل یا رابطه جدید آسان است، اما ما اغلب در تعهد به خود شکست می‌خوریم. همانطور که شروع به بازسازی خود می کنید، باید به کاری که در حال انجام آن هستید و برای خودتان متعهد شوید.

امید داشته باش

مهم نیست که چقدر اوضاع تاریک می‌شود، مهم است که به یاد داشته باشید که همیشه امید وجود دارد.

یک وضعیت جدید ایجاد کنید

بعد از اینکه برای غصه خوردن وقت گذاشتید، وقت آن است که شروع به ایجاد یک حالت عادی جدید برای خود کنید. این ممکن است چیزی بزرگ مانند نقل مکان به یک شهر جدید یا چیز کوچکی مانند شروع یک سرگرمی جدید باشد.

آنچه که شما را عقب نگه می‌دارد رها کنید

اگر می‌خواهید خود را بازسازی کنید، باید هر گونه طرز فکر منفی یا روابطی را که مانع شما می‌شود کنار بگذارید. بدون خشم و کینه به جلو حرکت کنید.

به خاطر اشتباهات گذشته خود را ببخشید

وقتی خودتان را بازسازی می‌کنید، باید بپذیرید که انسانی هستید که مستعد خرابکاری هستید، درست مثل بقیه. با اشتباهاتی که مرتکب شده‌اید مقابله کنید و بپذیرید.

آنچه را که می خواهید مشخص کنید

زمانی را به تفکر در مورد آنچه واقعاً از زندگی می‌خواهید اختصاص دهید. بازگشت به عادت‌های گذشته وسوسه انگیز خواهد بود، پس خیلی به خودتان سخت نگیرید.

آنچه را که نمی خواهید مشخص کنید

اگر در یافتن آنچه می‌خواهید مشکل دارید، سعی کنید آنچه را که نمی‌خواهید شناسایی کنید. این می تواند به شما کمک کند تا مقداری شفافیت داشته باشید.

شفقت به خود را تمرین کنید

با همان عشق، مهربانی و شفقت که به دیگران نشان می‌دهید با خود رفتار کنید. حتی زمانی که در حال مبارزه هستید، با خود به همان شیوه حمایتی و تشویقی که با یک دوست صحبت می‌کنید، صحبت کنید.

مواظب خودت باش

مراقبت از خود یکی از مهمترین کارهایی است که می‌توانید برای خود انجام دهید. حتما استراحت کافی داشته باشید و راه‌هایی برای کاهش استرس بیابید.

سلامت جسمانی

با ورزش ضربان قلب خود را بالا ببرید و بدن خود را به حرکت درآورید. به خاطر داشته باشید که پیاده روی نیز یک شکل ساده از ورزش است بدون توجه به اینکه در کجای زندگی هستید.

رژیم غذایی

رژیم غذایی خود را تمیز کنید و مطمئن شوید که همه وعده‌های توصیه شده از گروه‌های غذایی مختلف را هر روز می‌خورید. نحوه پاسخ بدن شما به یک رژیم غذایی سالم را ارزیابی کنید.

سلامت روان

اگر با سلامت روان خود دست و پنجه نرم می کنید، از کمک گرفتن نترسید. همچنین می توانید سعی کنید استرس و اضطراب خود را با تمرینات تمرکز حواس مانند مدیتیشن یا تنفس عمیق کاهش دهید.

و نکته آخر:

از شر روابط سمی، خود را خلاص کنید. ظاهر خود را تغییر دهید. از شر چیزهایی که دوست نداریدخلاص شوید. زندگی مورد نظر خود را تجسم کنید. به خود اجازه شکست دهید. انسانیت را در آغوش بگیرد و گاهی اوقات از یک درمانگر راهنمایی بخواهید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha