هوای تهران هم‌اکنون در شرایط «قابل قبول» قرار دارد و به نظر می‌رسد که کیفیت هوا نسبت به روزهای گذشته بهبود یافته است. بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وضعیت هوای پایتخت در تاریخ ۱۴ مهر ۱۴۰۳، نشان‌دهنده وضعیت بهتری برای ساکنان این شهر است.

تهران در شرایط «قابل قبول»: هوای پایتخت بهتر از گذشته

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، میانگین کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته به‌طور خاص تحت تأثیر آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» قرار داشته است که میانگین آن ۸۱ ثبت شده و نشان‌دهنده وضعیت قابل قبول هوا است. در حال حاضر نیز آلاینده شاخص هوای پایتخت با میانگین ۷۴ در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

نمودار کیفیت هوا در سال جاری

از ابتدای سال جاری، تهران پنج روز هوای پاک، ۱۳۳ روز در وضعیت قابل قبول، ۵۹ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز نیز با کیفیت هوای ناسالم را تجربه کرده است. این آمار نشان‌دهنده نوسانات کیفیت هوا و تأثیر عوامل مختلف بر آن است.

دسته‌بندی شاخص کیفیت هوا (AQI)

شاخص کیفیت هوا (AQI) به شش دسته اصلی تقسیم می‌شود:

  1. هوا پاک: ۰ تا ۵۰
  2. هوا قابل قبول یا متوسط: ۵۱ تا ۱۰۰
  3. ناسالم برای گروه‌های حساس: ۱۰۱ تا ۱۵۰
  4. ناسالم: ۱۵۱ تا ۲۰۰
  5. بسیار ناسالم: ۲۰۱ تا ۳۰۰
  6. خطرناک: ۳۰۱ تا ۵۰۰

با توجه به آمار و وضعیت کنونی، شهروندان تهرانی می‌توانند با احتیاط و توجه به شرایط جوی از فضای باز استفاده کنند. هرچند وضعیت هوای پایتخت بهبود یافته، اما هنوز نیاز به اقداماتی برای کاهش آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا احساس می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha