مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از محکومیت قاچاقچی دارو به پرداخت ۴۱۱ میلیارد و ۸۲۴ میلیون ریال جزای نقدی خبر داد، در پی کشف و ضبط مقادیر قابل توجهی داروهای قاچاق در مشهد.

قاطعیت در مبارزه با قاچاق دارو: محکومیت یک قاچاقچی به پرداخت ۴۱۱ میلیارد ریال جزای نقدی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،سیدمرتضی مدنی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، در گزارشی اعلام کرد که یک قاچاقچی دارو در مشهد به پرداخت ۴۱۱ میلیارد و ۸۲۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است. این حکم به دنبال رسیدگی به پرونده قاچاق انواع دارو به ارزش ۳۶۵ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال صادر شده است.

جزئیات پرونده

مدنی توضیح داد که پرونده مربوط به قاچاق دارو در شعبه پنجم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان مشهد بررسی شده است. با توجه به مستندات موجود در پرونده، شعبه تعزیرات حکومتی اتهامات انتسابی را محرز دانست و تصمیم به ضبط داروهای کشف شده گرفت.

جریمه‌ها و جزای نقدی:

  • قاچاقچی به پرداخت ۳۶۵ میلیارد و ۹۲۹ میلیون ریال جریمه نقدی به عنوان جریمه نگهداری داروهای قاچاق محکوم شد.
  • به دلیل فروش داروهای قاچاق، وی همچنین به پرداخت ۲۲ میلیارد و ۹۴۷ میلیون ریال محکوم گردید.
  • به علاوه، مبلغ ۲۲ میلیارد و ۹۴۷ میلیون ریال به عنوان بها مال از دست رفته به مجموع جریمه‌ها اضافه شد.

در مجموع، متخلف به پرداخت ۴۱۱ میلیارد و ۸۲۳ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید.

چگونگی کشف داروهای قاچاق

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی به همراه نمایندگان تعزیرات حکومتی و کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در بازرسی از یک انبار غیر مجاز، اقدام به کشف داروهای قاچاق کردند. گزارش این بازرسی به تعزیرات حکومتی ارسال و منجر به تشکیل پرونده‌ای برای رسیدگی شد.

این اقدام قاطعانه در راستای مبارزه با قاچاق دارو نشان‌دهنده عزم راسخ نهادهای نظارتی برای حفظ سلامت عمومی و جلوگیری از ورود کالاهای غیرمجاز به بازار است. با توجه به ارزش بالای جزای نقدی تعیین شده، انتظار می‌رود که این تصمیم به عنوان بازدارنده‌ای برای دیگر قاچاقچیان عمل کند و زمینه‌ساز بهبود نظارت و کنترل بر بازار دارویی کشور شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha