رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از آغاز بارش‌های باران و کاهش دما در مناطق شمالی کشور خبر داده و هشدار داده است که سواحل دریای خزر و استان‌های شمالی شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد خواهند بود.

"هشدار هواشناسی: بارش باران و کاهش دما در نیمه شمالی کشور"

به دگزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی، از آغاز بارش باران و کاهش دما در نیمه شمالی کشور خبر داد. وی در گفت‌وگویی با ایسنا اظهار داشت: امروز (۴ مهر) با عبور امواج تراز میانی جو از شمال کشور، جریانات شمالی در سواحل دریای خزر تقویت شده و در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شرق اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد خواهیم بود. همچنین کاهش نسبی دما در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: این شرایط جوی پنجشنبه (۵ مهر) به استان اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی و بخش‌هایی از شمال خراسان رضوی نیز گسترش خواهد یافت.

وی ادامه داد: از روز جمعه (۶ مهر)، با عبور موج دیگری از شمال غرب و غرب کشور، بارش‌های پراکنده در استان‌های زنجان، قزوین و البرز نیز آغاز می‌شود.

روز شنبه (۷ مهر)، بارش‌ها در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی تقویت خواهد شد و گستره بارش به استان‌های کردستان، همدان، مرکزی، قم، تهران و سمنان نیز گسترش پیدا می‌کند. در این روز، در آذربایجان شرقی، شمال اصفهان، شرق یزد، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبارهای پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی در ادامه افزود: یکشنبه (۸ مهر)، بارش‌های پراکنده در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و بخش‌هایی از خراسان رضوی و خراسان جنوبی نیز ادامه خواهد داشت.

به گفته ضیاییان، از چهارشنبه تا شنبه، در برخی مناطق جنوبی البرز، شرق، شمال شرق و مناطقی از مرکز و جنوب غرب کشور وزش باد شدید همراه با احتمال گرد و خاک رخ خواهد داد. طی سه روز آینده دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان نیز مواج پیش‌بینی می‌شوند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران در روزهای آینده کمی ابری خواهد بود و در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. دمای تهران فردا (۵ مهر) بین ۲۰ تا ۳۰ درجه و پس‌فردا (۶ مهر) بین ۱۹ تا ۲۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

در پایان، ضیاییان اعلام کرد که طی روزهای آینده، شهرکرد با دمای کمینه ۵ و ۶ درجه سانتیگراد سردترین و اهواز با دمای بیشینه ۴۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط کشور خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha