دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 377160

برخی از غذاها می توانند باعث بروز التهاب در بدن شما شوند که می تواند منجر به کمردرد شود. لازم است این مواد غذایی را با گزینه های سالم تر جایگزین کنید تا کمردرد خود را درمان کنید.

این مواد غذایی باعث کمردرد می شوند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انلی مای هلث، کمردرد یکی از شایع ترین بیماری هایی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که عللی مانند وضعیت بدنی نامناسب، آسیب‌ها و عوامل سبک زندگی اغلب مقصر اصلی کمر درد شناخته می شوند، چیزی که بسیاری نمی‌دانند این است که رژیم غذایی نیز نقش مهمی در کاهش یا تشدید کمردرد دارد.

برخی غذاها می توانند باعث التهاب، تشدید تنش عضلانی و افزایش ناراحتی شوند و در نتیجه کمردرد را تجربه خواهید کرد.

کدام مواد غذایی باعث کمر درد می شوند؟

1. غذاهای شیرین

مصرف بیش از حد قند می تواند منجر به التهاب شود که کمردرد را تشدید می کند. یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که رژیم های غذایی با قند بالا به طور قابل توجهی نشانگرهای التهابی را در بدن افزایش می دهند. تنقلات فرآوری شده، غلات شیرین، شیرینی ها و نوشابه های گازدار می توانند درد و التهاب را بدتر کنند.

شیرینی


2. گوشت های فرآوری شده

گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس، بیکن و ژامبون سرشار از چربی های اشباع شده و مواد نگهدارنده هستند که می توانند باعث التهاب شوند.

مطالعه ای از تغذیه سلامت عمومی نشان می دهد که گوشت های فرآوری شده با افزایش پاسخ های التهابی در بدن مرتبط هستند که می تواند کمردرد را تشدید کند.

بهتر است گوشت های بدون چربی مانند مرغ یا ماهی را انتخاب کنید و برای کاهش التهاب، مصرف پروتئین های گیاهی مانند لوبیا و عدس را افزایش دهید.

سوسیس

3. غذاهای سرخ شده

غذاهای سرخ شده از جمله سیب زمینی سرخ کرده، مرغ سرخ شده و سایر اقلام سرخ شده در روغن های ناسالم طبخ و آماده می شوند که می توانند التهاب و درد را افزایش دهند. این روغن ها حاوی چربی های ترانس هستند که التهاب را تحریک می کنند.

همچنین مجله تغذیه گزارش داد که رژیم های غذایی سرشار از چربی های ترانس با افزایش درد و التهاب در بدن مرتبط هستند.

به روش‌های آشپزی سالم‌تری مانند آب پز کردن، کباب کردن یا بخار پز پایبند باشید. از روغن هایی مانند روغن زیتون یا روغن آووکادو استفاده کنید که سرشار از خواص ضد التهابی هستند.

مرغ سوخاری

4. محصولات لبنی

در حالی که لبنیات منبع کلسیم است، برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت نیز می تواند مشکل ساز باشد و منجر به افزایش التهاب شود. تحقیقات منتشر شده در مجله اروپایی تغذیه بالینی نشان می‌دهد که محصولات لبنی پرچرب می‌توانند به پاسخ‌های التهابی کمک کنند و به طور بالقوه شرایط درد از جمله کمردرد را تشدید کنند.

لبنیات

5. الکل

مصرف الکل می تواند بدن را کم آب کند که می تواند منجر به گرفتگی عضلات و افزایش حساسیت به درد شود. الکل همچنین باعث ایجاد یک پاسخ التهابی می شود که می تواند کمردرد را بدتر کند. مطالعه ای در مجله درد گزارش داد که مصرف الکل با افزایش درک درد و افزایش التهاب همراه است.

کمردرد

6. کربوهیدرات های تصفیه شده

کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید، پاستا و برنج سفید می توانند باعث افزایش سطح قند خون شوند که منجر به افزایش التهاب می شود. یک مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه نشان می دهد که رژیم های غذایی سرشار از کربوهیدرات های تصفیه شده با افزایش سطح نشانگرهای التهابی مرتبط هستند. کربوهیدرات های تصفیه شده را با غلات کامل مانند کینوا، برنج قهوه ای و محصولات گندم کامل جایگزین کنید که مواد مغذی بیشتری را فراهم می کند و به کاهش التهاب کمک می کند.

پاستا

7. نوشیدنی های کافئین دار

در حالی که یک فنجان قهوه ممکن است به بیدار شدن شما کمک کند، کافئین بیش از حد می تواند بدن را کم آب کند و منجر به تنش عضلانی و اسپاسم شود و در نتیجه شما با کمردرد روبرو شوید.

اثر دیورتیک کافئین می تواند هیدراتاسیون ضروری بدن را که برای عملکرد ماهیچه ها لازم است از بین ببرد. با متعادل کردن نوشیدنی های کافئین دار با آب فراوان در طول روز، هیدراته بمانید. چای های گیاهی جایگزین خوبی هستند که باعث التهاب نمی شوند.

قهوه

8. شیرین کننده های مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام، ساخارین و سوکرالوز معمولا در نوشابه های رژیمی و میان وعده های بدون قند یافت می شوند. طبق مطالعه ای که در مجله Pharmacology & Pharmacotherapeutics منتشر شده است، این شیرین کننده ها می توانند مسیرهای التهابی را تحریک کنند و به طور بالقوه شرایط درد را بدتر کنند.

شیرین کننده

نتیجه گیری

رژیم غذایی شما نقش مهمی در مدیریت کمردرد دارد. با اجتناب از این غذاهای تحریک کننده التهاب و انتخاب جایگزین های سالم تر، می توانید ناراحتی را کاهش دهید و کیفیت کلی زندگی خود را بهبود بخشید. برای حمایت از سلامت ستون فقرات و کاهش کمردرد، روی یک رژیم غذایی متعادل و غنی از غذاهای ضد التهابی مانند میوه‌های تازه، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی تمرکز کنید. به یاد داشته باشید، تغییرات کوچک در رژیم غذایی می تواند تأثیر زیادی بر مدیریت درد شما داشته باشد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha