وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، دکتر محمدرضا ظفرقندی، با تأکید بر دستاوردهای قابل توجه کشور در حوزه پزشکی، بیان کرد که جایگاه کنونی پزشکی ایران نتیجه تلاش‌های دانش‌آموزان دیروز است.

وزیر بهداشت: موفقیت‌های پزشکی امروز نتیجه تلاش دانش‌آموزان دیروز است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، وی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید به دانش‌آموزان تبریک گفت و امیدوار بود که آنها به سطوح بالای علمی دست یابند و در مسیر موفقیت گام بردارند.

ظفرقندی با اشاره به ۱۵ سال تدریس در مدارس منطقه ۲ تهران، به افتخار خود در معلم بودن اشاره کرد و گفت که ۳۵ سال تجربه تدریس در دانشگاه‌ها را نیز دارد. او تأکید کرد که افراد لایق می‌توانند به توسعه و پیشرفت کشور کمک کنند.

وی در خصوص وضعیت پیوند اعضا در کشور توضیح داد که پزشکان ایرانی قادر به انجام پیوند اعضای حیاتی نظیر کبد، قلب و ریه هستند و این اعضا می‌توانند از یک شهر به شهر دیگر منتقل شوند. او به انجام ۱۸۰۰ عمل پیوند کبد در بیمارستان امام خمینی در سال‌های اخیر اشاره کرد.

وزیر بهداشت همچنین گفت که معلمان باید در جهت ایجاد نوآوری و خلاقیت در آموزش گام بردارند و از روش‌های صرفاً حفظ محفوظات فاصله بگیرند. او تأکید کرد که معلمان باید در پرورش کودکان در محیطی غیر از حفظ مطالب آموزشی فعالیت کنند.

ظفرقندی با اشاره به تجربیات خود در جبهه‌های جنگ، یادآور شد که آغاز سال تحصیلی همزمان با هفته دفاع مقدس است و دانش‌آموزان مدرسه‌ای که او تدریس می‌کرد به جبهه‌ها رفتند و ۷۵ شهید تقدیم انقلاب کردند.

وی همچنین بر اهمیت سلامت به‌ویژه در زمینه تغذیه تأکید کرد و خاطرنشان کرد که تغذیه ناسالم می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند رسوب چربی در رگ‌ها شود.

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت در این مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴ـ۱۴۰۳ و «زنگ نماز» دبیرستان دخترانه «حسنیه» در منطقه ۲ تهران را به صدا درآورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha