جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 376822

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد از تخصیص نادرست بودجه پرستاری در برخی دانشکده‌های علوم پزشکی خبر داد و اعلام کرد که بخشی از بودجه‌های خدمات پرستاری به جای پرداخت به پرستاران، صرف پروژه‌های عمرانی شده است. وی همچنین بر لزوم شفافیت در پرداخت‌ها و حل مشکلات پرستاران تأکید کرد.

بودجه پرستاران صرف امور عمرانی شده است

فاطمه بحرینی، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد گفت: بر اساس گزارشهایی که به نظام پرستاری مشهد رسیده به نظر می‌رسد برای اینکه تعادل تعرفه بین بخش‌ها ایجاد شود مدیران پرستاری آیتم کیفی را دستکاری کرده‌اند. برخی از دانشکده‌ها نیز بودجه خدمات پرستاری را صرف مسائل عمرانی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: طبق دستورالعمل قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، باید پرداختی به پرستاران شفاف باشد. اگر بخواهیم عدالت در پرداخت کارانه رعایت شود باید میزان درآمد رزیدنت‌ها، پزشکان و پرستاران و همه کارکنان بیمارستان‌ها مشخص شود تا معلوم شود، چند درصد از پول پرداخت شده است و چه میزان از درآمد اختصاصی بیمارستان صرف پرستاران می‌شود.

وی تأکید کرد که بر اساس قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، پرداخت‌ها باید شفاف باشد. بحرینی افزود: «اگر قرار است عدالت در پرداخت کارانه‌ها رعایت شود، باید میزان درآمد رزیدنت‌ها، پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان بیمارستان مشخص شود تا مشخص گردد چه مقدار از درآمد بیمارستان به پرستاران اختصاص یافته است.»

بحرینی همچنین به تلاش‌های نظام پرستاری برای رسیدگی به مشکلات و اعتراضات پرستاران اشاره کرد و اظهار داشت که از طریق راه‌اندازی کارگروه‌های مختلف، این اعتراضات در مشهد ساماندهی شده است. به گفته او، با جلب اعتماد پرستاران و وساطت فرماندار مشهد، پرستاران اعلام کرده‌اند که تا روز پرستار برای رفع مشکلات مهلت خواهند داد.

در جلسه ۱۴ شهریور که با همکاری نظام پرستاری مشهد و فرمانداری برگزار شد، تصمیمات مختلفی برای بهبود شرایط پرستاران گرفته شد. از جمله این تصمیمات، آمارگیری از نیروهایی که تمایلی به اضافه‌کاری اجباری ندارند و اصلاح رقم اضافه‌کاری به ۵۰ هزار تومان بود. همچنین، مقرر شد تسهیلات رفاهی تا پایان سال در پنج مناسبت به حساب پرستاران واریز شود.

بحرینی درباره جذب نیروهای جدید نیز گفت که مجوز استخدام بیش از ۳ هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد صادر شده است که بخشی از آنها پرستار خواهند بود. آزمون شرکتی برای جذب ۵۰۰ نفر نیز در ۱۶ شهریور برگزار شد که بخش مهمی از این نیروها از میان پرستاران خواهند بود.

او همچنین به مشکل نیروی انسانی در بخش‌های پرستاری اشاره کرد و اظهار داشت که برخی پرستاران مجبور به انجام کارهای دیگر اعضای کادر درمان می‌شوند. به همین دلیل، قرار است از هر بیمارستان دو پرستار انتخاب شوند تا بر اساس چک‌لیست‌های تعیین شده، این وضعیت را بررسی و پایش کنند تا مشکل به صورت اصولی برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha