دکتر عین‌اللهی با ارائه آماری نادرست از ارتقای جایگاه علمی ایران در اسکوپوس خبر داد. وی ادعا کرده که رتبه ایران از شانزدهم به پانزدهم ارتقا یافته، در حالی که واقعیت نشان می‌دهد ایران در سال گذشته به رتبه هفدهم نزول کرده و ترکیه و هلند از ما پیشی گرفته‌اند.

عین‌اللهی در ارائه آمار اشتباه کرد؛ رتبه علمی ایران در اسکوپوس نزول کرده

به گزارش سلامت نیوز دکتر شاهین آخوندزاده، قائم مقام معاونت تحقیقات وزارت بهداشت در دولت دوازدهم در تلگرام خود : امروز صبح در مراسم شرکت کردم. آقای دکتر عین الهی در کمال تعجب امار غلطی ارائه کردند. در گزارش ایشان آمد که جایگاه ما در تعداد مقالات نمایه شده در اسکوپوس در دولت گذشته شانزدهم بود که در دولت سیزدهم به پانزدهم ارتقا پیدا کرد.

در حقیقت ما در دو سال انتهایی دولت دوازدهم رتبه پانزدهم را داشتیم که متاسفانه بر اساس خروجی اسکوپوس در سال گذشته به رتبه هفدهم نزول پیدا کردیم یعنی علاوه بر اینکه ترکیه جایگاه پانزدهم جهانی و اول منطقه را گرفت، هلند نیز از ما پیشی گرفت و الان هفدهم هستیم. آمار علمی را که نمی شود تحریف کرد.

کیانوش جهانپور مدیر اسبق روابط عمومی وزارت بهداشت هم در ایکس نوشت:
برخلاف آنچه قبلا توسط وزیر
بهداشت دولت سیزدهم ادعا شده، ایران هیچگاه کشور اول منطقه در شاخص‌های سلامت نبوده و نیست. همچنین برخلاف گزارش امروز ایشان، جایگاه ما در مقالات نمایه شده اسکوپوس در دو سال انتهایی دولت دوازدهم رتبه ۱۵ جهانی بود که متاسفانه در سال قبل به ۱۷ تنزل یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha